K-Autolta käytetyn auton ostaneille entistä parempaa palvelua
Opiskelijaprojektissa oli tavoitteena uusien asiakasryhmien saavuttaminen ja asiakaslähtöisyyden kehittäminen.
K-ryhmä on yksi Suomen suurimmista työnantajista. K-ryhmän kolme toimialaa – päivittäistavarakauppa (K-ruokakaupat), autokauppa (K-Auto) sekä rakentamisen ja talotekniikan kauppa seitsemässä maassa (Onninen ja K-Rauta) takaavat mielenkiintoisia urakehitysmahdollisuuksia melkein minkä tahansa alan opiskelijalle yritysvastuusta tiedolla johtamiseen, tekoälystä rahoitukseen ja logistiikan asiantuntijatehtävistä henkilöstöhallintoon. Kaupan alalla trendejä ovat esimerkiksi verkkokauppa, datan hyödyntäminen, asiakaskokemus, vastuullisuus, tekoäly ja robotiikka. K-ryhmä uudistuu vauhdilla ja on nykyään mm. yksi Suomen suurimmista IT-, digi- ja markkinointialan työnantajista Suomessa. Yhteensä K:laisia on Suomessa erilaisissa asiantuntijatehtävissä n. 5000. Suurimmat toimistot ovat vuonna 2019 valmistunut päätoimipiste Helsingin Kalasatamassa sekä vuonna 2021 valmistunut henkilöstö- ja taloushallintoon keskittynyt Business Services Centre Tampereella.
K-ryhmällä on 1,9 miljoonaa asiakaskohtaamista joka päivä kivijalassa ja verkossa sekä Suomen suosituin ruuan verkkokauppa. K-ryhmässä tehdään pitkäjänteistä vastuullisuustyötä ja K-ryhmä onkin valittu useana vuonna yhdeksi maailman vastuullisimmista kaupan alan yrityksistä. Kuluttajakaupan lisäksi K-ryhmällä on myös merkittävää B2B-kauppaa: se on mm. alansa markkinajohtaja Suomessa foodservice-palvelujen tarjoajana (Kespro) ja teknisenä tukkukauppiaana (Onninen). Lue lisää K-ryhmästä heidän verkkosivuiltaan.
K-ryhmä on yksi edelläkävijöistä kansainvälisesti myös asiakasdatan hyödyntämisessä päätöksenteon tukena. K:laiset asiantuntijat kehittävät palveluita, joilla voidaan auttaa asiakasta ostopäätöksissä sekä K-kauppiaita rakentamaan juuri omalle asiakaskunnalle sopivaa tuotevalikoimaa. Harvalla yrityksellä on yhtä paljon tietoa suomalaisten arjesta kuin K-ryhmällä: sama asiakas voi ostaa K:sta niin auton, remonttitarvikkeet kuin arjen ruokaostokset. K:laisten työ näkyy siis suomalaisten arjessa joka päivä.
Kauppakorkeakoulun Premium Partneriksi K-ryhmä tuli vuonna 2018. Kuten monella muulla partnerillamme, myös K-ryhmällä yhteistyö oli alkanut jo paljon aikaisemmin. Siitä lähtien yhteistyö on monipuolistunut ja näemmekin usein K-ryhmän edustajia auttamassa opiskelijoita työnhaun kiemuroissa tai vierailevina luennoitsijoina kursseillamme. Räätälöityjen yritysprojektien myötä opiskelijamme ovat päässeet paneutumaan K-ryhmän strategiaan, datan käyttöön sekä asiakkaiden ostomotiiveihin.
”K-ryhmä on suurena suomalaisena yrityksenä keskeisessä roolissa niin ihmisten arjessa kuin yhteiskunnassakin: 40 000 ihmisen työllistäjänä, huoltovarmuuden ja suomalaisen ruokatuotannon ylläpitäjänä, autoilun sähköistäjänä, eettisenä datan hyödyntäjänä, vastuullisen elintarvikeketjun edistäjänä sekä suomalaisten kattavien ja laadukkaiden lähipalveluiden kehittäjänä. Kaupan alan murrosta tekemään ja kehittymistämme vauhdittamaan tarvitsemme jatkossakin alojensa parhaat kyvyt K-ryhmään töihin. Siksi Aalto-yliopisto on meille erittäin tärkeä kumppani, jonka kanssa olemme jo pitkään tehneet yhteistyötä. Meillä on jatkuvasti mielenkiintoisia työmahdollisuuksia tarjolla niin opiskelijoille, vastavalmistuneille kuin jo urallaan pidemmälle ehtineille huippuosaajille, todella monelta alalta. Kannustan tutustumaan K-ryhmän tarjoamiin mahdollisuuksiin, sillä monella aaltolaisellekin unelmien työpaikka on löytynyt meiltä K-ryhmästä.” kertoo K-ryhmän rekrytoinneista ja oppilaitosyhteistyöstä vastaava Ilona Castrén (Manager, Talent Acquisition).
Lue lisää K-ryhmästä työnantajana heidän yritysprofiilistaan Aallon JobTeaserissa
Linkki Jobteaser-yritysprofiiliin
K-ryhmän avoimet työpaikat löytyvät Keskon sivuilta
Linkki K-ryhmän avoimiin työpaikkoihin JobTeaserissa näistä julkaistaan vain osa, sillä avointen paikkojen määrä on vuosittain suuri.
Alta löydät aalto.fi:ssä julkaistuja uutisia K-ryhmästä
Opiskelijaprojektissa oli tavoitteena uusien asiakasryhmien saavuttaminen ja asiakaslähtöisyyden kehittäminen.
“Opiskelijat voisivat pistää saman tien pystyyn kahden hengen konsulttitoimiston.”
Kauppakorkeakoulun Better Business — Better Society -seminaarisarjassa käsitellään ajankohtaisia, yhteiskunnallemme tärkeitä aiheita kuukausittain.
Opiskelijat pääsivät nopeasti sisään heille entuudestaan tuntemattoman alan haasteisiin.
Partneripäivässä sekä K-ryhmä että KPMG myös avasivat oman nimikkosalinsa Kandidaattikeskuksessa.
Tutkimus oli osa Keskon pyrkimystä vahvistaa omaa tuotemerkkistrategiaansa.
K-ryhmä ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu solmivat kolmen vuoden yhteistyösopimuksen.
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoululla on oma partneriohjelma, joka rakentaa ja ylläpitää tiiviitä, pitkäaikaisia suhteita korkeakoulun ja yritysten välillä. Se on lajissaan ainutlaatuinen Suomen korkeakouluissa ja avaa yhteyksiä myös Aalto-yliopiston muihin kouluihin.
Alla erilaisia yhteistyömahdollisuuksia.
Kauppakorkeakoulun Räätälöidyt opiskelijoiden yritysprojektit -konsepti on suunniteltu yrityksille tehtäviä tutkimus- ja selvitysprojekteja varten ja sen lähtökohtana ovat yrityksen tarpeet.
Tarjoamme työnantajille mahdollisuuksia näkyä eri kanavissamme tai kohdata opiskelijoita omissa tapahtumissaan Kauppakorkeakoululla.
Opiskelijaprojekteissa ratkotaan tosielämän haasteita yhteistyössä yritysten ja yhteisöjen kanssa.