Uutiset

Kauppakorkeakoulun partneriyritykset aktiivisesti esillä Partneripäivässä

Lisäksi sekä K-ryhmä että KPMG avasivat oman nimikkosalinsa Kandidaattikeskuksessa.
Partneripäivä järjestettiin Kandidaattikeskuksessa Otaniemessä (os. Otakaari 1). Kuva: Aalto-yliopisto / Roope Kiviranta

Kauppakorkeakoulun Partneriohjelman tarkoituksena on rakentaa ja ylläpitää monimuotoista ja aktiivista yhteistyötä yritysten ja koulun välillä, sekä edistää yritysyhteistyötä Aalto-yliopistossa. Tällä hetkellä ohjelman piirissä on 12 yritystä, joista 11 esittäytyi opiskelijoillemme 18.9. järjestetyn Partneripäivän yhteydessä.

”Partneripäivä on hyvä tapa aloittaa syyslukukausi tutustuttamalla opiskelijat heti opintojen alkajaisiksi yhteistyöyrityksiimme”, kertoo Anne Salonvaara Kauppakorkeakoulun ulkoisista suhteista. ”Arvostamme suuresti sitä, että kaikki partneriyrityksemme osallistuvat eri tavoin aktiivisesti opiskelijoidemme arkeen läpi lukuvuoden.”

Tänä vuonna tapahtuman aikana järjestettiin myös työnhakuun liittyviä tietoiskuja opiskelijoille. Yhden tietoiskuista piti PwC aiheenaan ”Ryhmä- ja case-haastattelut ja kuinka niihin tulisi valmistautua”. ”Haastattelutilanteisiin on tärkeää valmistautua, jotta onnistuu lyhyessäkin ajassa antamaan itsestään haluamansa kuvan sekä myös saamaan selville sen, onko tehtävä tai yritys odotusten mukainen”, kiteytti tietoiskun pitäjä, PwC:n Eveliina Välimäki.

Uusia nimikkosaleja avautui

Partneriohjelman uusin yhteistyöyritys K-ryhmä osallistui sekä Partneripäivään että avasi oman nimikkosalinsa kampukselle heti seuraavana päivänä pääjohtaja Mikko Helanderin johdolla. ”Kaupan alan murroksen keskellä yhteistyö Aalto-yliopiston kanssa on meille erittäin tärkeä asia ja haluamme panostaa siihen entistä aktiivisemmin”, Helander sanoi. ”Aallon opiskelijat ovat niitä, joiden osaamista me tulemme tulevaisuudessa tarvitsemaan.”

Myös Kauppakorkeakoulun pitkäaikainen partneriyritys KPMG uudisti taannoin nimikkoluokkansa ilmeen ja kutsui opiskelijat piipahtamaan saliin jäätelölle. Paikalla kävikin runsaasti opiskelijoita kuulemassa avoinna olevista työpaikoista sekä KPMG:n uudesta kaksivuotisesta KPMG Digital Academy -ohjelmasta maisteriopiskeijoille. 

Partneripäivään osallistuivat seuraavat yritykset: Danske Bank, Deloitte, Elisa, Fazer, Finnair, EY, S-ryhmä, K-ryhmä, OP, Posti ja PwC. Tapahtuman järjesti Kauppakorkeakoulun Ulkoiset suhteet -yksikkö.

Lisätietoja:
[email protected]

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lue lisää uutisia

UX_management_illustration_Matti_Ahlgren-01
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Urakurssi toi rikkaasti yhteen käyttäjäkokemuksen eri näkökulmia, alumneja ja opiskelijoita

Tietotekniikan laitoksen urakurssi käyttäjäkokemuksesta tarjosi täyden kattauksen alan huippuyrityksissä työskentelevien uratarinoita ja laittoi opiskelijat miettimään, mikä on oikeasti tärkeää opinnoissa ja tulevaisuuden työelämässä.
Kauppakorkeakoulun alumni Iida Valin.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Kauppakorkeakoulun alumnitarina: Iida Valin

”Poikkitieteellisyys ja mahdollisuudet muokata omaa opintopolkua olivat ehdoton rikkaus Aallossa. Uskon vahvasti, että toisistaan hyvin paljon poikkeavien aineiden opiskelu on auttanut työuralla, erityisesti muutostilanteissa, kun oman näkökulman muuttaminen on ollut helpompaa”, kertoo alumnimme Iida Valin, joka työskentelee Kauppakorkeakoulun partneriyrityksessä Postilla konserniviestinnässä.
Kuva: Aalto-yliopisto, Valeria Azovskaya
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Kestävän akkuteollisuuden rakentajat saivat Business Finlandilta lähes 11 miljoonan euron rahoituksen

BATCircle-konsortion tavoite on, että Suomeen syntyisi jopa miljardin euron akkutoimiala.
Olli Karkkila
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppakorkeakoulun lahjoittajatarinoita: Olli Karkkila

Muistelen suurella lämmöllä opiskelua ja ylioppilaselämää. Olen saanut työskennellä Suomen eturivin yhtiöissä hienojen ihmisten parissa. Tästä tunnen syvää kiitollisuutta Kauppakorkeakoululle.