Kauppakorkeakoulun partneriyritykset aktiivisesti esillä Partneripäivässä

Lisäksi sekä K-ryhmä että KPMG avasivat oman nimikkosalinsa Kandidaattikeskuksessa.
Partneripäivä järjestettiin Kandidaattikeskuksessa Otaniemessä (os. Otakaari 1). Kuva: Aalto-yliopisto / Roope Kiviranta

Kauppakorkeakoulun Partneriohjelman tarkoituksena on rakentaa ja ylläpitää monimuotoista ja aktiivista yhteistyötä yritysten ja koulun välillä, sekä edistää yritysyhteistyötä Aalto-yliopistossa. Tällä hetkellä ohjelman piirissä on 12 yritystä, joista 11 esittäytyi opiskelijoillemme 18.9. järjestetyn Partneripäivän yhteydessä.

”Partneripäivä on hyvä tapa aloittaa syyslukukausi tutustuttamalla opiskelijat heti opintojen alkajaisiksi yhteistyöyrityksiimme”, kertoo Anne Salonvaara Kauppakorkeakoulun ulkoisista suhteista. ”Arvostamme suuresti sitä, että kaikki partneriyrityksemme osallistuvat eri tavoin aktiivisesti opiskelijoidemme arkeen läpi lukuvuoden.”

Tänä vuonna tapahtuman aikana järjestettiin myös työnhakuun liittyviä tietoiskuja opiskelijoille. Yhden tietoiskuista piti PwC aiheenaan ”Ryhmä- ja case-haastattelut ja kuinka niihin tulisi valmistautua”. ”Haastattelutilanteisiin on tärkeää valmistautua, jotta onnistuu lyhyessäkin ajassa antamaan itsestään haluamansa kuvan sekä myös saamaan selville sen, onko tehtävä tai yritys odotusten mukainen”, kiteytti tietoiskun pitäjä, PwC:n Eveliina Välimäki.

Uusia nimikkosaleja avautui

Partneriohjelman uusin yhteistyöyritys K-ryhmä osallistui sekä Partneripäivään että avasi oman nimikkosalinsa kampukselle heti seuraavana päivänä pääjohtaja Mikko Helanderin johdolla. ”Kaupan alan murroksen keskellä yhteistyö Aalto-yliopiston kanssa on meille erittäin tärkeä asia ja haluamme panostaa siihen entistä aktiivisemmin”, Helander sanoi. ”Aallon opiskelijat ovat niitä, joiden osaamista me tulemme tulevaisuudessa tarvitsemaan.”

Myös Kauppakorkeakoulun pitkäaikainen partneriyritys KPMG uudisti taannoin nimikkoluokkansa ilmeen ja kutsui opiskelijat piipahtamaan saliin jäätelölle. Paikalla kävikin runsaasti opiskelijoita kuulemassa avoinna olevista työpaikoista sekä KPMG:n uudesta kaksivuotisesta KPMG Digital Academy -ohjelmasta maisteriopiskeijoille.

Partneripäivään osallistuivat seuraavat yritykset: Danske Bank, Deloitte, Elisa, Fazer, Finnair, EY, S-ryhmä, K-ryhmä, OP, Posti ja PwC. Tapahtuman järjesti Kauppakorkeakoulun Ulkoiset suhteet -yksikkö.

Lisätietoja:

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Kaksi perhosen muotoon taivutettua neuletekstiilinäytettä rinnakkain: toinen on harmaanruskea, toinen sähköisen vihreä.

FinnCERES ja yhteispohjoismainen älytekstiilien tutkimushanke ovat esillä maailman kiertotalousfoorumissa Brysselissä

Messutapahtumassa nähdään uudenlaisia biotaloustuotteita sekä prototyyppejä lämpötilaan ja valoon reagoivista tekstiileistä.
Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.
Ursula von der Leyen pitämässä avajaispuhetta
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

New European Bauhaus -festivaali toi yhteen Euroopan päättäjiä ja monialaisen kestävän kehityksen asiantuntijoita

Aalto-yliopisto oli mukana New European Bauhaus -festivaalilla kestävää rakentamista käsittelevällä näyttelyllään Time out! Rethinking construction.