Uutiset

Kauppakorkeakoulun partneriyritykset aktiivisesti esillä Partneripäivässä

Lisäksi sekä K-ryhmä että KPMG avasivat oman nimikkosalinsa Kandidaattikeskuksessa.
Partneripäivä järjestettiin Kandidaattikeskuksessa Otaniemessä (os. Otakaari 1). Kuva: Aalto-yliopisto / Roope Kiviranta

Kauppakorkeakoulun Partneriohjelman tarkoituksena on rakentaa ja ylläpitää monimuotoista ja aktiivista yhteistyötä yritysten ja koulun välillä, sekä edistää yritysyhteistyötä Aalto-yliopistossa. Tällä hetkellä ohjelman piirissä on 12 yritystä, joista 11 esittäytyi opiskelijoillemme 18.9. järjestetyn Partneripäivän yhteydessä.

”Partneripäivä on hyvä tapa aloittaa syyslukukausi tutustuttamalla opiskelijat heti opintojen alkajaisiksi yhteistyöyrityksiimme”, kertoo Anne Salonvaara Kauppakorkeakoulun ulkoisista suhteista. ”Arvostamme suuresti sitä, että kaikki partneriyrityksemme osallistuvat eri tavoin aktiivisesti opiskelijoidemme arkeen läpi lukuvuoden.”

Tänä vuonna tapahtuman aikana järjestettiin myös työnhakuun liittyviä tietoiskuja opiskelijoille. Yhden tietoiskuista piti PwC aiheenaan ”Ryhmä- ja case-haastattelut ja kuinka niihin tulisi valmistautua”. ”Haastattelutilanteisiin on tärkeää valmistautua, jotta onnistuu lyhyessäkin ajassa antamaan itsestään haluamansa kuvan sekä myös saamaan selville sen, onko tehtävä tai yritys odotusten mukainen”, kiteytti tietoiskun pitäjä, PwC:n Eveliina Välimäki.

Uusia nimikkosaleja avautui

Partneriohjelman uusin yhteistyöyritys K-ryhmä osallistui sekä Partneripäivään että avasi oman nimikkosalinsa kampukselle heti seuraavana päivänä pääjohtaja Mikko Helanderin johdolla. ”Kaupan alan murroksen keskellä yhteistyö Aalto-yliopiston kanssa on meille erittäin tärkeä asia ja haluamme panostaa siihen entistä aktiivisemmin”, Helander sanoi. ”Aallon opiskelijat ovat niitä, joiden osaamista me tulemme tulevaisuudessa tarvitsemaan.”

Myös Kauppakorkeakoulun pitkäaikainen partneriyritys KPMG uudisti taannoin nimikkoluokkansa ilmeen ja kutsui opiskelijat piipahtamaan saliin jäätelölle. Paikalla kävikin runsaasti opiskelijoita kuulemassa avoinna olevista työpaikoista sekä KPMG:n uudesta kaksivuotisesta KPMG Digital Academy -ohjelmasta maisteriopiskeijoille. (https://home.kpmg.com/fi/fi/home/tyopaikat/digital-academy.html).

Partneripäivään osallistuivat seuraavat yritykset: Danske Bank, Deloitte, Elisa, Fazer, Finnair, EY, S-ryhmä, K-ryhmä, OP, Posti ja PwC. Tapahtuman järjesti Kauppakorkeakoulun Ulkoiset suhteet -yksikkö.

Lisätietoja:
[email protected]

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lisää tästä aiheesta

School of Business alumna: Anne Tolonen
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppakorkeakoulun alumnitarina: Anne Tolonen

Alumnimme Anne Tolonen tiesi aina lähtevänsä ulkomaille töihin valmistuttuaan. Vietettyään nyt yli 5 vuotta ulkomailla erilaisissa johtamisen tehtävissä hän on oppinut arvostamaan innostavia ja välittäviä johtamistapoja.
Monitulkintaiset ongelmat vaativat uudenlaista johtamista
Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-ylipisto on vetovastuussa korkeakoulujen ja yliopistojen digivision toteuttamisessa

Rehtori Ilkka Niemelä valittiin ohjausryhmän puheenjohtajaksi ja hankesuunnittelu on käynnistymässä.
Lakinlaskijaiset 50 luvulla Timo Siukosaari
Yhteistyö Julkaistu:

Opiskelijaelämän ilot ja vastuut - jaa tarinasi näyttelyyn

Kutsumme lämpimästi Aalto-yliopiston alumnit jakamaan tarinansa opiskelupäiviltään osana Aallon 10-vuotisjuhlanäyttelyä Dipolin galleriassa 27.8. - 30.9.2020.
kuva Aalto Alumni Board 2020
Yhteistyö Julkaistu:

Aalto-yliopiston alumniverkoston johtoryhmään viisi uutta jäsentä

Alumniverkoston johtoryhmässä aloittivat 7.2.2020 Tuula Antola, Isabella Haas, Mikko J. Salminen, Kaisa Vikkula ja Antti Ylimutka. Johtoryhmässä jatkavat Kaj Hagros (pj) ja Ilkka Hiirsalmi.