Uutiset

Kauppakorkeakoulun partneriyritykset aktiivisesti esillä Partneripäivässä

Lisäksi sekä K-ryhmä että KPMG avasivat oman nimikkosalinsa Kandidaattikeskuksessa.
Partneripäivä järjestettiin Kandidaattikeskuksessa Otaniemessä (os. Otakaari 1). Kuva: Aalto-yliopisto / Roope Kiviranta

Kauppakorkeakoulun Partneriohjelman tarkoituksena on rakentaa ja ylläpitää monimuotoista ja aktiivista yhteistyötä yritysten ja koulun välillä, sekä edistää yritysyhteistyötä Aalto-yliopistossa. Tällä hetkellä ohjelman piirissä on 12 yritystä, joista 11 esittäytyi opiskelijoillemme 18.9. järjestetyn Partneripäivän yhteydessä.

”Partneripäivä on hyvä tapa aloittaa syyslukukausi tutustuttamalla opiskelijat heti opintojen alkajaisiksi yhteistyöyrityksiimme”, kertoo Anne Salonvaara Kauppakorkeakoulun ulkoisista suhteista. ”Arvostamme suuresti sitä, että kaikki partneriyrityksemme osallistuvat eri tavoin aktiivisesti opiskelijoidemme arkeen läpi lukuvuoden.”

Tänä vuonna tapahtuman aikana järjestettiin myös työnhakuun liittyviä tietoiskuja opiskelijoille. Yhden tietoiskuista piti PwC aiheenaan ”Ryhmä- ja case-haastattelut ja kuinka niihin tulisi valmistautua”. ”Haastattelutilanteisiin on tärkeää valmistautua, jotta onnistuu lyhyessäkin ajassa antamaan itsestään haluamansa kuvan sekä myös saamaan selville sen, onko tehtävä tai yritys odotusten mukainen”, kiteytti tietoiskun pitäjä, PwC:n Eveliina Välimäki.

Uusia nimikkosaleja avautui

Partneriohjelman uusin yhteistyöyritys K-ryhmä osallistui sekä Partneripäivään että avasi oman nimikkosalinsa kampukselle heti seuraavana päivänä pääjohtaja Mikko Helanderin johdolla. ”Kaupan alan murroksen keskellä yhteistyö Aalto-yliopiston kanssa on meille erittäin tärkeä asia ja haluamme panostaa siihen entistä aktiivisemmin”, Helander sanoi. ”Aallon opiskelijat ovat niitä, joiden osaamista me tulemme tulevaisuudessa tarvitsemaan.”

Myös Kauppakorkeakoulun pitkäaikainen partneriyritys KPMG uudisti taannoin nimikkoluokkansa ilmeen ja kutsui opiskelijat piipahtamaan saliin jäätelölle. Paikalla kävikin runsaasti opiskelijoita kuulemassa avoinna olevista työpaikoista sekä KPMG:n uudesta kaksivuotisesta KPMG Digital Academy -ohjelmasta maisteriopiskeijoille. 

Partneripäivään osallistuivat seuraavat yritykset: Danske Bank, Deloitte, Elisa, Fazer, Finnair, EY, S-ryhmä, K-ryhmä, OP, Posti ja PwC. Tapahtuman järjesti Kauppakorkeakoulun Ulkoiset suhteet -yksikkö.

Lisätietoja:
[email protected]

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:

Lue lisää uutisia

MJ on stage giving a talk
Yliopisto Julkaistu:

Myungji ”MJ” Suh: Aallon Slush-osastolla kaikessa on kyse siitä, miten voimme muuttaa maailmaa

"Olet yrittäjähenkinen, kun näet ongelman mahdollisuutena sen sijaan, että pitäisit sitä uhkana, jota vältellä. Myös ”can do” -asenne on yrittäjätaito."
Deep tech tuesday
Yliopisto Julkaistu:

Miten Suomi menestyy mikrosirukilpailussa? Asiantuntijat kertovat

Asiantuntijat jakoivat Deep Tech Tuesdayssa näkemyksiään mikrosirujen roolista ja merkityksestä kilpailukyvyn varmistamisessa, teknologisessa riippumattomuudessa ja vihreässä siirtymässä.
Henry Tirri. Kuva: Terhi Ollikainen
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Henry Tirri: Teknologialiiketoiminnan skaalaaminen vaatii vahvaa strategista ja psykologista osaamista

Hyvä professori tai liiketoimintajohtaja jakaa viisautta, joka karttuu vain vuosien myötä.
Aallon osasto Slushissa
Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

Viisi asiaa, jotka päättäjien tulisi tietää yliopistojen vaikuttavuudesta

Yliopistot unohtuvat usein, kun puhutaan taloudellisesta kilpailukyvystä. Ei kannattaisi – me kerromme miksi.