K-ryhmästä Kauppakorkeakoulun uusin Premium Partner

”Olemme erityisen kiinnostuneita luomaan verkostoja tulevaisuuden liiketoiminnan kehittäjien, palvelumuotoilijoiden ja digiosaajien kanssa. Aalto-yliopiston kansainvälinen yhteisö luo meille mahdollisuuden kehittää liiketoimintaamme yhä kansainvälisemmäksi, toteaa partneruuden motiiveista K-ryhmän Raisa Jyrkinen, Director, Talent & Organizational Development.
Kauppakorkeakoulun partneriohjelma tarjoaa yrityksille väylän yhteistyöhön Aalto-yliopiston kanssa. Osallistuessaan partneriohjelmaan yritys saa hyvin näkyvyyttä kampuksilla. Yritys pääsee osallistumaan laaja-alaisesti esimerkiksi opetukseen ja rekrytointeihin liittyviin toimintoihin. Lisäksi ohjelman kautta yritys saa helposti suoria kontakteja Aallon asiantuntijoihin, kuten tutkijoihin ja professorikuntaan.
”Haluamme hyödyntää Aallon osaamisen K-ryhmäläisten strategisten osaamisten kehittämisessä ja tuoda K-ryhmään uusia, innovatiivisia työskentelytapoja. Toivomme, että löydämme esimerkiksi yhdessä opiskelijoiden kanssa sellaisia yhteistyön muotoja, jotka ovat opiskelijoille kiinnostavia ja jotka tukevat myös meidän liiketoimintaamme”, Jyrkinen sanoo.
Kohti aiempaa laaja-alaisempaa yhteistyötä
K-ryhmä ja Kauppakorkeakoulu ovat tehneet yhteistyötä mm. tutkimuksen saralla jo pitkään, mutta nyt yhteistyön toivotaan kehittyvän aiempaa syvemmäksi ja laaja-alaisemmaksi.
”Tavoittelemme pitkäkestoista ja tiivistä yhteistyötä, Raisa Jyrkinen painottaa. ”Aalto-yliopisto on omilla aloillaan kansainvälisesti arvostettu huippuyliopisto, jonka poikkitieteellinen opetustarjonta ja tutkimus vastaavat hyvin monipuolista liiketoimintaamme ja sen kehitystarpeita. Aalto-yliopisto on tehnyt Kauppakorkeakoulun johdolla yritysyhteistyötä jo pitkään ja olemme vaikuttuneita yhteistyötoiminnan systemaattisuudesta.”
”Olemme erittäin iloisia siitä, että saamme aloittaa partneriyhteistyön K-ryhmän kanssa ja tuoda K-ryhmän osaamisen opiskelijoidemme ja asiantuntijoidemme käyttöön. Yhteistyöstä tulee varmasti hedelmällistä ja molempia osapuolia innostavaa”, toteaa Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden päällikkö Jonna Söderholm.
Partneriohjelman kautta yritykset pääsevät tekemään pitkäjänteistä yhteistyötä Aalto-yliopiston kanssa monella eri osa-alueella. Työnantajamielikuvan kehittäminen, opetukseen osallistuminen, tutkimusyhteistyö esimerkiksi opiskelijaprojektien yhteydessä sekä vierailuluennoitsijana toimiminen ovat kaikki esimerkkejä mahdollisista yhteistyön tavoista. Tällä hetkellä ohjelman piirissä on 14 yritystä.
Lisätietoja:
Anne Salonvaara
Senior Manager, Corporate Relations
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu
[email protected]
Lue lisää uutisia

Henry Tirri: Teknologialiiketoiminnan skaalaaminen vaatii vahvaa strategista ja psykologista osaamista
Hyvä professori tai liiketoimintajohtaja jakaa viisautta, joka karttuu vain vuosien myötä.
Viisi asiaa, jotka päättäjien tulisi tietää yliopistojen vaikuttavuudesta
Yliopistot unohtuvat usein, kun puhutaan taloudellisesta kilpailukyvystä. Ei kannattaisi – me kerromme miksi.
Alumni Maria Lehto: Harrastuksillani oli iso vaikutus uraan ja sen kautta sain ensimmäiset johtamiskokemukseni
Maria Lehdon polku nykyisiin tehtäviin Engagement Specialistiksi Kauppakorkeakoulun partneriyritys Konecranesille ei ole ollut täysin suoraviivainen, mutta kokemuksilla on kuitenkin ollut paikkansa ammatillisessa kehityksessä. Hän haluaakin kehottaa opiskelijoita rohkeasti seuraamaan omia kiinnostuksen kohteitaan ja luottamaan siihen, että ne kyllä johtavat lopulta oikeaan suuntaan.