K-ryhmästä Kauppakorkeakoulun uusin Premium Partner

K-ryhmä ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu solmivat kolmen vuoden yhteistyösopimuksen.
k-merkki--700x400_fi_fi.png

”Olemme erityisen kiinnostuneita luomaan verkostoja tulevaisuuden liiketoiminnan kehittäjien, palvelumuotoilijoiden ja digiosaajien kanssa. Aalto-yliopiston kansainvälinen yhteisö luo meille mahdollisuuden kehittää liiketoimintaamme yhä kansainvälisemmäksi, toteaa partneruuden motiiveista K-ryhmän Raisa Jyrkinen, Director, Talent & Organizational Development.

Kauppakorkeakoulun partneriohjelma tarjoaa yrityksille väylän yhteistyöhön Aalto-yliopiston kanssa. Osallistuessaan partneriohjelmaan yritys saa hyvin näkyvyyttä kampuksilla. Yritys pääsee osallistumaan laaja-alaisesti esimerkiksi opetukseen ja rekrytointeihin liittyviin toimintoihin. Lisäksi ohjelman kautta yritys saa helposti suoria kontakteja Aallon asiantuntijoihin, kuten tutkijoihin ja professorikuntaan.

”Haluamme hyödyntää Aallon osaamisen K-ryhmäläisten strategisten osaamisten kehittämisessä ja tuoda K-ryhmään uusia, innovatiivisia työskentelytapoja. Toivomme, että löydämme esimerkiksi yhdessä opiskelijoiden kanssa sellaisia yhteistyön muotoja, jotka ovat opiskelijoille kiinnostavia ja jotka tukevat myös meidän liiketoimintaamme”, Jyrkinen sanoo.

Kohti aiempaa laaja-alaisempaa yhteistyötä

K-ryhmä ja Kauppakorkeakoulu ovat tehneet yhteistyötä mm. tutkimuksen saralla jo pitkään, mutta nyt yhteistyön toivotaan kehittyvän aiempaa syvemmäksi ja laaja-alaisemmaksi.

”Tavoittelemme pitkäkestoista ja tiivistä yhteistyötä, Raisa Jyrkinen painottaa. ”Aalto-yliopisto on omilla aloillaan kansainvälisesti arvostettu huippuyliopisto, jonka poikkitieteellinen opetustarjonta ja tutkimus vastaavat hyvin monipuolista liiketoimintaamme ja sen kehitystarpeita. Aalto-yliopisto on tehnyt Kauppakorkeakoulun johdolla yritysyhteistyötä jo pitkään ja olemme vaikuttuneita yhteistyötoiminnan systemaattisuudesta.”

”Olemme erittäin iloisia siitä, että saamme aloittaa partneriyhteistyön K-ryhmän kanssa ja tuoda K-ryhmän osaamisen opiskelijoidemme ja asiantuntijoidemme käyttöön. Yhteistyöstä tulee varmasti hedelmällistä ja molempia osapuolia innostavaa”, toteaa Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden päällikkö Jonna Söderholm.

Partneriohjelman kautta yritykset pääsevät tekemään pitkäjänteistä yhteistyötä Aalto-yliopiston kanssa monella eri osa-alueella. Työnantajamielikuvan kehittäminen, opetukseen osallistuminen, tutkimusyhteistyö esimerkiksi opiskelijaprojektien yhteydessä sekä vierailuluennoitsijana toimiminen ovat kaikki esimerkkejä mahdollisista yhteistyön tavoista. Tällä hetkellä ohjelman piirissä on 14 yritystä.

Lisätietoja:
Anne Salonvaara
Senior Manager, Corporate Relations
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.
Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Avoimen tieteen kesäpäivät pidetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja Zoomissa 3.–4.6. Ilmoittauduthan 3.5. mennessä!