Hur rör du dig på campus nu och i framtiden? Svara på enkäten och påverka!

Hållbar rörlighet förbättras på Aalto-universitetets campus i Otnäs. Att svara på enkäten är ett effektivt sätt att påverka rörligheten och trafikflödet på campuset. Du kan också anmäla dig till en workshop för hållbar rörlighet och delta i utlottningen av somriga priser.
Otaniemi - kuva Unto Rautio
Bild: Unto Rautio/Aalto-universitetet

Under de kommande åren är utvecklingen av hållbar rörlighet och trafik en av campusets prioriteringar. Hur rör du dig på campus nu och i framtiden? Vilka aspekter tycker du att är värdefulla i den framtida rörligheten under följande tio år? Vad ska vi förbättra, och vad är däremot inte lika viktigt för hållbar rörlighet?

Svara på enkäten senast den 19 maj för att kunna påverka campusets framtid. Det tar endast cirka 10 minuter att svara. I slutet av enkäten kan du också, om du vill, anmäla dig till en workshop för hållbar rörlighet som ordnas slutet av maj, den 25 maj i Otnäs.

I slutet av enkäten finns även en utlottning av somriga produkter bland dem som lämnat sina kontaktuppgifter.

Länk till enkäten (bara på finska och engelska)

Students with bicycles in Otaniemi

Aalto University Campus & Real Estate - ACRE

Aalto University Campus & Real Estate - ACRE upprätthåller, utvecklar och hyr ut Aalto- universitetets lokaler i Otnäs och Töölö. Vi skapar även nya koncept och delade utrymmen för externa parter, vilket formar Otnäs till ett unikt samarbetscentrum och världens mest inspirerande campus.

Campus
Väre ja Kauppakorkeakoulu aurinkopaneelit Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto

Hållbar utveckling av campus

Campusets miljöpåverkan räknas utifrån energiförbruk, transportmöjligheter och sortering. Ett campus designat enligt hållbar utveckling är en central del av universitetets strategi.

Hållbarhet
  • Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Two students standing next to a train studying a map.
Studier Publicerat:

Hoppa på Unite! tåget från Barcelona till Grenoble - ansök senast den 7 april

Följ med på resan mot hållbar mobilitet och interkulturalitet på Unite! tåget.
Otaparkki julkisivu
Campus, Universitetet Publicerat:

Parkeringsavgiften för Otaparkki minskar - ytterligare förbättringar av parkeringen vid Otnäs campus

I mitten av februari införs nya förändringar för campusparkeringen.
Photo from the K-floor of the Harald Herlin Learning Centre, students working at desks.
Campus, Forskning och konst, Studier Publicerat:

Renovering i Harald Herlin-lärcentrets K-våning

I Lärcentrets K-våning påbörjas den 5.2.2024 en renovering.
Ryhmä ihmisiä työskentelee hackathonissa
Samarbete Publicerat:

Hackatonet Solve the SDGs ordnas igen – nu i Finland och Indien

Hållbarhetshackathon Solve the SDGs, som ordnas av Aalto Ventures Program och Junction, ordnas i år 22–24.3 samtidigt i Finland och Indien.