Håll god handhygien under influensasäsongen

Hand sanitizers on a table

Det är viktigt att hålla en god handhygien under influensasäsongen. Behållare med handsprit har ställts ut i entréerna i byggnaderna på Otnäs campus. Vi skakar inte heller hand.

Förebygg infektion

• Håll dina händer rena. Tvätta händerna varje gång du kommer till jobbet, innan du äter, röker, använder snus eller när du lämnar jobbet.
  • Det effektivaste sättet att tvätta händerna är att använda varmt vatten och flytande tvål.
  • Använd handsprit om det inte är möjligt att tvätta händerna med vatten och flytande tvål, ifall du inte fått andra instruktioner på din arbetsplats.
  • När du använder handsprit ska du med en gång ta en tillräckligt stor mängd som rengör händerna fullständigt.
  • Ifall du använder engångshandskar, ta av dem utan att röra vid utsidan av handskarna: ett korrekt sätt att göra sig av med engångshandskar.
  • Rör dig inte i ansiktet eller på området kring munnen eller näsan med skyddshandskar eller smutsiga händer.
  • Tvätta händerna efter att du tagit av dig skyddshandskar.

Instruktioner för handtvätt och hosta från Institutet för hälsa och välfärd

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Campus Publicerat:

Cykelstölderna på campus har ökat - kom ihåg att låsa fast din cykel ordentligt

Under våren har cykelstölderna på Aalto-universitetets campus ökat.
Nya teknologie hedersdoktorer
Pris och utmärkelser, Pressmeddelanden Publicerat:

Fem nya teknologie hedersdoktorer 2024 vid Aalto

Hedersdoktorerna promoveras i ceremoniella promotion i juni.
AllWell SQ
Universitetet Publicerat:

AllWell?-enkäten för år 2024 besvarades av 36 % av målgruppen

Enkäten skickades till andra årets kandidatstuderande och första årets magisterstuderande.