Huolehdi hyvästä käsihygieniasta influenssa-aikana

Otaniemen kampuksen rakennusten auloihin on lisätty käsihuuhdepisteet.
Hand sanitizers on a table

Influenssa-aikana on hyvä huolehtia käsihygieniasta. Otaniemen kampuksen rakennusten auloihin on lisätty käsihuuhdepisteitä. Myös kättelyä kannattaa välttää.

Infektiotartunnan torjunta

• Pidä kädet puhtaana. Pese kädet aina töihin tultuasi, ennen ruokailua, tupakointia, nuuskaamista ja poistuessasi työtehtävistäsi.
  • Paras tapa pestä kädet on käyttää lämmintä vettä ja nestesaippuaa.
  • Käytä alkoholipitoista käsihuuhdetta, jos pesu vedellä ja nestesaippualla ei ole mahdollista, ellei työssäsi olla ohjeistettu käyttäytymään toisin.
  • Kun käytät alkoholipitoista käsihuuhdetta, ota kerralla määrä, jolla pystyt hieromaan kätesi kauttaaltaan.
  • Jos käytät kertakäyttöisiä suojakäsineitä, riisu ne koskematta käsineiden ulkopintaan: kertakäyttökäsineiden oikeaoppinen riisuminen.
  • Älä koskettele suojakäsineillä tai likaisilla käsillä kasvojasi suun ja nenän alueelta.
  • Pese kädet suojakäsineiden riisumisen jälkeen.

Ohje käsienpesusta ja yskimisestä, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: