Aalto-universitetet erbjuder 200 nya platser i den gemensamma ansökan

Tilläggsplatserna riktas huvudsakligen till antagningen via urvalsprov.
Kaksi opiskelijaa tutkii papereita luokkahuoneessa.
Foto: Aalto-universitetet / Unto Rautio.

Aalto-universitetet ökar antalet platser i höstens kandidatprogram i den gemensamma ansökan med ca. 200. Inom det tekniska utbildningsområdet ökar antalet platser med ca. 150, inom det ekonomiska området ökar antalet med ca. 35, inklusive 5 platser via det öppna universitetet, och inom det konstnärliga området ökar platser med ca. 15.Tilläggsplatserna riktas huvudsakligen till antagningen via urvalsprov.

”Våren i år var utmanande för de sökande på grund av förändringarna och ovissheten som pandemisituationen orsakat. Aalto-universitetet vill bära sitt samhälleliga ansvar och erbjuda fler unga möjlighet att utbilda sig. Att sörja för kompetensen är centralt för att komma vidare från undantagsförhållandena”, konstaterar vicerektor för undervisningen Petri Suomala vid Aalto-universitetet.

Mer information: [email protected]

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
AllWell SQ
Universitetet Publicerat:

AllWell?-enkäten för år 2024 besvarades av 36 % av målgruppen

Enkäten skickades till andra årets kandidatstuderande och första årets magisterstuderande.
Aalto Squad students on campus
Studier Publicerat:

Antalet sökande till Aalto-universitetet ökade i vårens andra gemensamma ansökan

Aaltos finsk- och svenskspråkiga kandidatprogram lockade 13 500 sökande
From left to right: Lasse Kukkonen, Ida Parkkinen, Luisa Cardoso and Elias Keski-Nisula
Studier Publicerat:

Träffa Unite! studentrepresentanterna Elias, Ida, Lasse och Luísa

Unite! universitetsalliansen har en egen studentkår, SURE!