Platser

Handelshögskolan

Den nya byggnaden är hem till Handelshögskolans administration och alla sex institutioner. Den nya byggnaden av Handelshögskolan är ritad av Verstas Architects och slutfördes i december 2018.
Kauppakorkeakoulu, jonka edustalla istuu neljä opiskelijaa. Kuva: Unto Rautio / Aalto-yliopisto
Foto: Unto Rautio / Aalto-universitetet

Handelhögskolans vaktmästaren, p. 0504722970

Handelshögskolan Securitas Info p. 0504027042

Information om byggnaden

Byggnaden utstrålar andan av den berömda finska Handelshögskolan och dess inredning är inspirerad av de unika lösningarna i byggnaden i Tölö. Användare har rådfrågats i alla stadier av utformningen av den nya byggnaden: personal, studerande och alumner.

Handelshögskolans byggnad ingår i ett större byggnadskomplex, där de två andra delarna utgörs av Väre (den byggnad som inrymmer Högskolan för konst, design och arkitektur) och shoppingcentret A Bloc. Kvarteret har planerats av Verstas Arkitekter Ab, som består av alumner från Aalto-universitetet och som vann den internationella arkitekttävling som ordnades 2012–2013. Det kom in 189 förslag till tävlingen. Jussi Palva var huvudplanerare.

Uppförandet av Handelshögskolans byggnad inleddes 2016 och byggnaden färdigställdes i december 2018.

I byggnaden finns:

Campuskartor, adresser och hur du tar dig till Otnäs

Hyr en lokal på Aalto-universitetets campus för ditt evenemang

Aalto-universitetet erbjuder mångsidiga lokaler av hög kvalitet för diverse evenemang. Vi har fler än 100 lokaler tillgängliga på campusen i Otnäs.

Dipoli events

Kauppakorkeakoulun rakennuksen julkinen taide Kuva: Mikko Raskinen

Handelshögskolans samling av offentlig konst undersöker den mänskliga naturen och dess dynamik

Samlingen bygger på enprocentsprincipen och dess tema är Human Approach.

Nyheter
Aalto-yliopisto Kauppakorkeakoulu klusteriaula kolmas kerros Kuva: Mika Huisman / Aalto-yliopisto

Handelshögskolan flyttar till campus Otnäs

Den utomordentliga lär- och forskningsmiljön stärker Handelshögskolans internationellt framträdande position.

Nyheter
School of business students sitting in front of the campus and laughing

Campus

Universitetets campus i Otnäs är den innovativa Aalto-gemenskapens hem. Bekanta dig med campuset virtuellt på adressen virtualtour.aalto.fi.

Students with bicycles in Otaniemi

Aalto University Campus & Real Estate - ACRE

Aalto University Campus & Real Estate - ACRE upprätthåller, utvecklar och hyr ut Aalto- universitetets lokaler i Otnäs och Töölö. Vi skapar även nya koncept och delade utrymmen för externa parter, vilket formar Otnäs till ett unikt samarbetscentrum och världens mest inspirerande campus.

Campus
  • Publicerat: