Miten tekoäly voi vaikuttaa luovaan kirjoittamiseen ja verkko-opetukseen? Online Hybrid Lab toivottaa tervetulleeksi uuden maisteriopiskelijan Aayush Kucherian.

Aalto Online Hybrid Labissa tehdään uusia löytöjä, tutkitaan uusia ilmiöitä ja tarkastellaan Aalto-yliopiston verkko-opetuksen strategiaa asiantuntijanäkökulmasta. Meillä voi myös suunnitella koko verkko-oppimispolun alusta loppuun.
Keväällä 2023 meillä on ilo toivottaa tervetulleeksi uusi jäsen tiimiimme: Aayush Kucheria, joka tekee maisterinopintoihinsa sisältyvää opinnäytetyötä. Aayush tutkii miten tekoäly (AI) hyödyntää kielimallinnusta parantaakseen luovaa kirjoittamista.

Lisätietoa englanniksi:

Welcome to the team, Aayush! Would you like to introduce yourself?

Hi! My name’s Aayush Kucheria and I’m an AI student at Aalto University. I completed my bachelor’s here with a minor in Quantum Tech, and currently I’m focusing on the fundamental safety aspects of AI in my master’s and beyond.

I’m quite fascinated by the capabilities that AI systems have been consistently displaying these past few years, and am naturally drawn towards leveraging these capabilities to benefit all sentient beings and what it means for us to do so. At the same time, with great capabilities come great responsibilities. And understanding ways in things might go wrong and working towards solutions is my biggest priority.

What does online learning mean for you?

Actual learning is a very intimate and personal experience, and I’m deeply excited to play around with understanding what aspects make it better or worse, and why that is so. Plus, doing this “online” and with “AIs” only makes it more complex and fun.

What do you do in the Aalto Online Learning - Online Hybrid Lab team?

I’m a Master’s thesis worker and will be playing around with leveraging Language Models to enhance creative writing experiences.

Aalto AI student Aayush Kucheria photo by Aayush Kucheria near the lake in a sunny day

Could you share, what your master’s thesis is about?

Creativity is an underrated aspect of current AIs like chatGPT and Bing Sydney, and my thesis will be about exploring this aspect of them in a creative co-writing environment with humans. I will also be exploring ways to make the AI’s reasoning more transparent and robust (using Factored Cognition methods), and am curious to see how it changes the co-writing experience, if at all.

We wish Aayush all the best in his forthcoming discoveries and will keep you updated on the thesis outcomes.

a photo of Aalto University BIZ main building by Mika Huisman

Aalto Online Learning - Online Hybrid Lab

Aalto Online Learning - Online Hybrid Hub: Suunnittelemme, testaamme ja mainostamme tuotantomalleja sekä parhaita käytäntöjä verkko-oppimisen alalla.

Two of the awardees and their robotic arm all holding colorful mugs. Aalto Open Science Award, Honorary mention.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston avoimen tieteen palkinnon 2023 kolmas sija – Älykkään robotiikan ryhmän Robotic Manipulation of Deformable Objects -projekti

Haastattelimme Aallon ensimmäisen avoimen tieteen palkinnon kolmannen sijan saavuttaneita Älykkään robotiikan ryhmän jäseniä.
Pöydällä kipsimallin tekovälineitä
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Käsikirja johdattaa keramiikan maailmaan

Keramiikan käsikirja johdattaa lukijan kaikkiin saven kanssa työskentelyyn liittyviin aiheisiin tekstien, kuvien, kuvituksien, animaatioiden ja videoiden avulla.
Hymyilevä silmälasipäinen nainen pitkät hiukset auki seisoo portaikossa ja katsoo ylöspäin kameraan
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Mariana Salgado on Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun vuoden alumni

Palvelumuotoilun asiantuntija korostaa muotoilijoiden roolia yhteisen politiikan luomisessa ja osallistumisen vahvistamisessa.
Aalto Digital Creatives Batch 5 Kickoff iWing/Agrid/Aalto 12032024
Mediatiedotteet Julkaistu:

Aalto Digital Creatives -ohjelmaan valittiin 14 ideaa

Aalto-yliopiston viides luovien alojen esihautomo-ohjelma alkoi Aalto Startup Centerissä 12.3.2024.