Aalto Online Learning - Online Hybrid Lab

Online Hybrid Lab on joukko ammattilaisia, tutkijoita ja kouluttajia, jotka vertailevat, analysoivat ja suunnittelevat tuotantomalleja sekä avustavat niiden toteutuksessa. Päämäärämme on tehostaa verkko-opetusta ja oppimiskokemuksia Aalto-yliopistossa. Tarjoamme apua MOOC-kurssien kehitykseen, opetusvideoiden ja -pelien valmistukseen sekä 360° / virtuaalisten oppimisympäristöjen tuotantoon.

Online Hybrid Lab on verkko-oppimisen koko elinkaaren suunnittelun, uusien löytöjen, edistyksellisen tutkimuksen ja Aalto-yliopiston digitaalisen koulutusstrategian kehittämisen paikka.

Tutustu tuotantoprosessiimme ja opi lisää 360° oppimisympäristöistä, pelikehityksestä tai verkkokurssien videosisältöjen valmistuksesta:

360 camera closeup with a blurred background, photo taken by Valeria Azovskaya outdoor at Aalto campus, August 2022

Opas 360°-oppimisympäristöihin

Tältä sivustolta löydät tietoa perusasioista, kuten ohjelmistoista ja 360° -oppimisympäristöjen eri käyttötarkoituksista, rakenteesta ja sisällöstä.

Game picture

Pelien tuotantoprosessi

Haluatko kehittää oman opetuspelisi Aallossa? Tule juttelemaan kanssamme! Online Hybrid Lab tarjoaa tukea opetuspelien tuotantoon.

Aalto Online Learning - Online Hybrid Lab
Filming. Image by Unto Rautio.

Educational video production

If you design an online course that contains videos, this section is for you. We go through the essential processes to support your video planning and production with practical advice and proven practices that help you to get the desired outcome.

Aalto Online Learning - Online Hybrid Lab
photo by maxim hopman from unsplash

Miten voimme auttaa?

• Jaamme tietoa Aalto-yliopiston potentiaalisten verkkokurssien ja -ohjelmien rahoitusmahdollisuuksista.
  • Tarjoamme käytännön apua tuotantoprosessisi aikana.
  • Avustamme projektisi kehittämisessä sekä oikean yhteistyökumppanin löytämisessä.

Varaa konsultaatio

Uutiset ja tulevat tapahtumat

Opettajien kahvihetki: Keskustellaan online-opetuksen mahdollisuuksista

Aalto Online Learning - Online Hybrid Lab kutsuu sinut keskustelemaan online-materiaalien käytöstä osana opetusta, ja siitä miten ne voisivat auttaa ratkaisemaan yliopistollamme toistuvia haasteita.

Blue background, simply drawn figures interacting with digital spaces and online educational tools

Opettajien kahvihetki: Keskustellaan online-opetuksen mahdollisuuksista

Yellow background, simply drawn figures interacting with digital spaces and online educational tools // Yellow ARTS, Green BIZ

Saavutettavuusohjeita 3DVista-pohjaisiin oppimisympäristöihin

3DVistalla rakennetut 360°-oppimisympäristöt saattavat olla haasteellisia saavutettavuuden kannalta henkilöille, joilla on eritystarpeita. Nämä ohjeet auttavat oppimisympäristöjen rakentajia saavuttamaan tällä hetkellä parhaan mahdollisen lopputuloksen.

A construction site of the tram stop near Väre building in Otaniemi campus_photo by Mikko Raskinen, winter 2022.

Ulkoiset yhteistyökumppanit ja Aallon sisäiset yksiköt, jotka kehittävät sekä tukevat verkko- ja hybridi oppimista:

Verkko- ja hybridityökalut työskentelyyn ja opetukseen:

Photo of students studying, Otaniemi campus.

Learning digital toolbox for teachers (ulkoinen linkki)

This online repository contains the elements involved in creating joint online courses, including a technology toolbox, good online teaching practices, and a compilation of activities suitable for an online environment. This digital toolbox is a product of the Joint Programs: Embedding Virtual Exchange, or JPROV, Project, as part of the Erasmus+ Knowledge alliance, Unite! Explore all the different tools and submit your own!

Tools on red

Yhteistoiminnallisia työkaluja hybridityöhön (ulkoinen linkki)

Kooste Aalto-yhteisön käytössä olevista digitaalisista työkaluista ja -alustoista

Remote research

IT-palvelut tutkimukseen ja luovaan toimintaan – ohjeita etätyöskentelyyn

Etätyöohjeita ja vinkkejä tutkimukseen ja taiteelliseen toimintaan.

Palvelut

Tutustu tiimiimme:

Tomi Kauppinen

Johtaja, Aalto Online Learning - Online Hybrid Lab
 Taija Votkin

Asiantuntija, verkko-opetus ja 360° oppimisympäristöt
 David Derichs

Projektin johtaja, 360° ja VR-sisältö
 Valeria Azovskaya

Asiantuntija, oppimiskokemussuunnittelija, verkko-opetus
 Edward Morrell

Pelitutkija, pelien suunnittelu ja kehitys