Käyttäjätutkimus elämänlaajuisen oppimisen alustatarpeista

Aalto-yliopisto suorittaa kyselytutkimuksen kerätäkseen palautetta elämänlaajuisen oppimisen alustojen tarpeista. Tavoitteena on tutkia käyttäjien tarpeita oppimiskokemuksille sekä kerätä palautetta monipuoliselta osallistujajoukolta.
Person sitting in office with glass walls working on their laptop

Aalto-yliopisto suorittaa kyselytutkimuksen kerätäkseen palautetta elinikäisen oppimisen alustojen tarpeista. Tavoitteena on tutkia käyttäjien tarpeita oppimiskokemuksille sekä kerätä palautetta monipuoliselta osallistujajoukolta.

Elämänlaajuinen oppiminen on tärkeä osa henkilökohtaista kasvua ja kehitystä, ja se on tullut yhä tärkeämmäksi muuttuvassa maailmassamme. Elämänlaajuinen oppiminen sisältää muodollista koulutusta, informaaleja oppimismahdollisuuksia ja arkipäivän oppimista, jota tapahtuu elämämme aikana.

Haluamme ymmärtää, miten yksilöt osallistuvat elämänlaajuiseen oppimiseen ja millaisia esteitä ja edistäviä tekijöitä he kohtaavat. Osallistuminen tähän kyselyyn auttaa meitä saamaan näkemyksen eri tavoista, joilla ihmiset oppivat elämänsä aikana ja miten voimme edistää ja tukea elämänlaajuista oppimista.

Oppijoiden tarpeiden tutkiminen on kriittinen vaihe oppimisalustojen kehittämisessä. Kuuntelemalla oppijoiden tarpeita ja mieltymyksiä, voimme paremmin ymmärtää, miten rakentaa innostavia oppimiskokemuksia, jotka auttavat oppijoita saavuttamaan tavoitteensa. Aalto-yliopiston kysely on erinomainen tilaisuus oppijoille kaikilla taustoilla ja taitotasoilla saada äänensä kuuluviin ja muokata elämänlaajuisen oppimisen alustan kehittämistä vastaamaan heidän tarpeitaan.

'Uskomme, että alustoilla on mahdollisuus muuttaa tapaa, jolla ihmiset oppivat ja hankkivat uusia taitoja,' sanoo Laura Sivula, elämänlaajuisen oppimisen liiketoimintajohtaja. 'Osallistujien antamat näkemykset ja palaute ovat arvokkaita elämänlaajuisen oppimisen kehittämisessä. Jotta oppimisalustat vastaavat oppijoiden tarpeita, meidän on kuultava oppijoita.'

Person using a laptop. Photo: Petri Anttila

Olemme luoneet kattavan kyselylomakkeen, joka kattaa laajan kirjon oppimiseen liittyviä aiheita, kuten tavoitteita, mieltymyksiä, nykyisiä menetelmiä ja haluttuja ominaisuuksia. Osallistujia pyydetään jakamaan ajatuksiaan ja mielipiteitään näistä aiheista tukeakseen elämänlaajuisen oppimisen alustan kehittämistä.

'Etsimme osallistujia kaikilta taustoilta ja taitotasoilta,' sanoo Ida Hyvärinen, ohjelmajohtaja Aalto EE:llä. 'Olet sitten tutkinto-opiskelija, alumni, ammattilainen tai yksinkertaisesti henkilö, joka nauttii uusien asioiden oppimisesta, haluaisimme kuulla sinun tarpeistasi.'

Kaikkien osallistujien vastaukset ovat nimettömiä ja luottamuksellisia. Kerättyjä tietoja käytetään vain tutkimustarkoituksiin eikä niitä jaeta kolmansille osapuolille.

Voit täyttää kyselylomakkeen verkossa. Kyselylomakkeen täyttäminen on helppoa ja vie osallistujilta 10-15 minuuttia.

Laura Sivula

Liiketoimintajohtaja, Elämänlaajuinen oppiminen

Ida Hyvärinen

Ohjelmajohtaja

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus
Opinnot Julkaistu:

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa