Hae Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahaston vuoden 2021 apurahaa

Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahasto jakaa apurahoja sillanrakennuksen ja talonrakennuksen aloilla suoritetuista opinnoista. Hakuaika päättyy 29.1.2021.
Isoisänsilta Helsingissä.
Kuva: Adolfo Vera.

Aalto-yliopiston insinööritieteiden korkeakoulun Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahaston rahastotoimikunta julistaa haettavaksi sillanrakennuksen ja talonrakennuksen apurahoja tunnustuksena suoritetuista opinnoista. Apurahojen suuruus on 1500 – 4500 euroa. Apurahojen lopulliseen lukumäärään ja suuruuteen vaikuttavat hakijoiden määrä ja heidän opintojensa taso.

Apurahakriteerit

Apurahoja voivat hakea sillan- tai talonrakennukseen perehtyneet Aalto-yliopiston insinööritieteiden korkeakoulun diplomi-insinöörin tutkintoa tai jatko-opintoja suorittavat opiskelijat sekä äskettäin diplomi-insinöörin tutkinnon tai jatkotutkinnon suorittaneet henkilöt.

Hakemus

Apurahan hakijan tulee osoittaa rahastotoimikunnalle lyhyt vapaamuotoinen hakemus, josta ilmenevät hakijan perehtyneisyys sillan- tai talonrakennustekniikkaan sekä hakijan opintomenestys ja yhteystiedot (nimi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero).    Hakijoita pyydetään ilmoittamaan hakemuksessaan, onko heidän opintojensa painotus ollut sillan- vai talonrakennustekniikassa.

Hakemuksen liitteet: opintorekisteriote tai tutkintotodistus sisältäen kurssiluettelon

Hakemus on toimitettava Rakennustekniikan laitokselle sähköpostitse osoitteella [email protected]siten, että se on perillä viimeistään 29.1.2021.

Apurahat julkistetaan ja jaetaan helmi-maaliskuussa pidettävässä tilaisuudessa. Apurahan saajille tiedotetaan apurahan myöntämisestä sähköpostitse. Apurahatilaisuuden ajankohdasta ja muodosta päätetään koronapandemiatilanteen mukaisesti.

Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahasto tukee pitkällä aikavälillä tasapuolisesti sillan- ja talonrakennuksen alueita. Hakemuksien arviointiin vaikuttaa myös alkupääoman lahjoittajan tarkoitus edistää erityisesti konstruktiivista rakennustekniikkaa.

Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahasto

Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahastosta jaetaan vuosittain apurahoja ja tunnustuspalkintoja Aalto-yliopiston sillanrakennuksen ja talonrakennuksen alan opiskelijoille, nuorille tutkijoille ja vastavalmistuneille.

Lisätietoja rahastosta
Dipoli / kuvaaja: Tuomas Uusheimo

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Photo collage of some of the actions funded by the Sustainability Action Booster grant
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-yliopisto rahoittaa opiskelijoiden kestävyystoimia kymmenillä tuhansilla vuodessa - "Tällaista emme ole nähneet muualla"

Aalto-yliopiston Sustainability Action Booster on apuraha, joka tukee opiskelijoiden ideoimia kestävän kehityksen projekteja kampuksella ja sen ulkopuolella.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.