Tenure track

Akateemisten urajärjestelmien kehittämistä ohjaava työryhmä

Työryhmän tehtävä on ohjata, tukea ja viestiä akateemisten urajärjestelmien kehitystyötä Aalto-yhteisössä.

An Aalto pen lying on the page of a study book, students working in the background / photo by Aalto University, Aino Huovio

Työryhmän puheenjohtajana toimii provosti ja jäseninä on koulujen tenure track -komiteoiden puheenjohtajat, koulujen opetusosaamisen arviointiryhmien puheenjohtajat, koulujen HR-päälliköt sekä tenure trackille rekrytoitujen professoreiden, apualaisprofessoreiden, lehtoreiden ja pedagogisten asiantuntijoiden edustajat.

Työryhmä kokoontuu 2-3 kertaa vuodessa. Kokouksissa keskustellaan akateemisiin urajärjestelmiin liittyvistä ajankohtaisista aiheista, kuten:

• akateemisten urajärjestelmien kehittämissuunnitelmat
  • toteutetut kehittämistoimenpiteet
  • tulevat kehittämistarpeet
  • akateemisten urajärjestelmien vuosittainen katselmus (review)
  • saatu palaute

Urajärjestelmät-työryhmä valmistelee ja toimeenpanee akateemisten urajärjestelmän kehittämistoimet. Työryhmän muodostavat HR-asiantuntija Virpi Liinalaakso (HRS) ja erityisasiantuntija Erja Ämmälahti (RES).

Akateemisiin urajärjestelmiin liittyvää palautetta voi lähettää sähköpostitse osoitteeseen [email protected]

Jäsenet:

• Mäkelä Kristiina, provosti, puheenjohtaja
  • Virpi Liinalaakso, henkilöstöasiantuntija, työryhmän sihteeri
  • Erja Ämmälahti, erityisasiantuntija

Koulujen tenure track -komiteoiden puheenjohtajat

Koulujen opetusosaamisen arviointiryhmien puheenjohtajat

Koulujen HR-päälliköt

Tenure trackille rekrytoitujen professoreiden edustajat:

• Jani Romanoff, Associate Professor, ENG
  • Ahti Salo, professori, SCI
  • Olli Varis, Aalto-professori, ENG

Apulaisprofessoreiden edustaja:

• Julia Valle Noronha, ARTS

Lehtoreiden edustaja:

• Heli Viskari, Yliopistonlehtori, CHEM

Pedagogisten asiantuntijoiden edustaja:

• Kirsti Keltikangas, pedagoginen asiantuntija, ELEC

Urajärjestelmät-työryhmä

Ihmisiä oppimiskeskuksessa/people in at the learning center

Akateemisten urajärjestelmien kehittäminen

Akateemisten urajärjestelmien kehittäminen on osa Aalto-yliopiston laatujärjestelmää. Tällä sivulla on kuvattu urajärjestelmien kehittämisprosessit.

At work

Aalto-yliopiston professorien urapolku.

Harald Herlin

Tenure track -urapolku professoreille

Tällä sivulla esitellään Aalto-yliopiston tenure track -urajärjestelmä. Sivu sisältää tietoa urajärjestelmän yleisperiaatteista, urajärjestemän kuvauksen ja tasot, professoreiden työnkuvan ja työajan allokoinnin periaatteet sekä ohjesäännön.