Kauppakorkeakoulu
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa teemme työtä paremman liiketoiminnan ja yhteiskunnan puolesta.
Markkinoista on tullut aidosti globaaleja, ja digitalisaatio nopeuttaa edelleen tuotteiden ja palvelujen maailmanlaajuista virtausta ja murtaa markkinoille pääsyn esteitä. Digitalisaatio mullistaa myös tapoja, joilla organisaatiot ovat vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa ja tunnistavat asiakkaiden tarpeita. Organisaatioiden on siksi oltava asiakaskeskeisiä ja ajateltava markkinointia merkittävänä osana strategiaa. Marketing-maisteriohjelmasta valmistuneilla on:
Marketing-maisteriohjelmasta valmistuneet kykenevät hallinnoimaan, kehittämään ja johtamaan globaalien organisaatioiden strategista markkinointia.
Opetuskielenä on englanti.
Aalto-yliopiston englanninkielisissä maisteritutkintoon johtavissa ohjelmissa lukuvuosimaksu on 15 000 euroa lukuvuodessa. Lukuvuosimaksut koskevat muita kuin Euroopan unionin (EU) tai Euroopan talousalueen (ETA) jäsenmaiden tai Sveitsin kansalaisia.
Aalto-yliopistolla on apurahaohjelma maksuvelvollisten opiskelijoiden tukemiseksi. Apuraha voi kattaa 100 % tai 50 % lukuvuosimaksusta.
Lisätietoa lukuvuosimaksusta ja apurahoista Aalto-yliopistossa löytyy Lukuvuosimaksut ja apurahat -sivulta.
Marketing-maisteriohjelmasta vastaa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu, ja sen laajuus on 120 opintopistettä. Kaksivuotinen ohjelma muodostuu seuraavista osista:
Opiskelijalla on mahdollisuus suorittaa sivuopinnot (24 op) Aalto-yliopiston viralliseen vaihto-ohjelmaan kuuluvassa kumppaniyliopistossa.
Ohjelmassa painotetaan teorian soveltamista todellisiin ongelmiin ja vahvan analyysin yhdistämistä käytännön merkitykseen sekä ongelmanratkaisu-, tiimityö- ja viestintätaitojen kehittämistä. Ohjelman vahva tieteellisyys takaa, että ohjelmasta valmistuneilla ja tutkijan urasta kiinnostuneilla henkilöillä on hyvät mahdollisuudet hakea johtaviin tohtorikoulutusohjelmiin kaikkialla maailmassa.
Ohjelmassa keskitytään markkinoinnin kolmeen keskeiseen osa-alueeseen. Tämä kolmisuuntainen rakenne muodostaa tutkinnon ytimen ja on kaikille pakollinen. Kukin osa-alue koostuu useista erikoistumiskursseista opiskelijan valinnan mukaan. Opiskelijan on suoritettava vähintään yksi kurssi jokaisesta osa-alueesta.
Asiakkaat:
Kursseilla käydään läpi erilaisia teorioita ja menetelmiä asiakkaita ja markkinoita koskevien näkemyksien kehittämiseksi.
Strategia:
Kursseilla käydään läpi teorioita ja kehyksiä, jotka yhdistävät markkinoinnin strategiseen johtamiseen.
Teknologia:
Kursseilla käsitellään digitalisaation, teknologian, tietoanalyysin ja markkinoinnin yhtymäkohtia.
Esimerkkejä kurssitarjonnasta:
Alumni Ambassador Arto HiltunenBeing active is one of the key factors
Monikulttuurisen opiskeluympäristön, maailmanluokan professorien ja yleismaailmallisten oppimistulosten ansiosta ohjelma antaa opiskelijoille valmiudet työskennellä kansainvälisissä yrityksissä. Yli 20 prosenttia Marketing-maisteriohjelmasta valmistuneista työllistyy ulkomaille. Marketing-maisteriohjelman opiskelijoilla on mahdollisuus osallistua opiskelijavaihtoon ja suorittaa lukuvuosi jossakin Aalto-yliopiston monista korkeatasoisista kansainvälisistä yliopistokumppaneista.
Aalto-yliopisto on kansainvälinen yliopisto, jonne tulee vuosittain tuhansia tutkinto- ja vaihto-opiskelijoita ulkomailta. Opiskelijat pääsevät osaksi monimuotoista Aalto-yhteisöä paitsi opintojensa myös kampuksella järjestettävän vapaa-ajan toiminnan ja tapahtumien sekä juhlien kautta. Tutkinto-ohjelmavastaavien, aktiivisten opiskelijatuutoreiden ja opiskelijoiden tukipalveluiden ansiosta kansainväliset opiskelijat pääsevät osaksi pohjoismaista kulttuuria ja tuntevat olonsa kotoisaksi Suomessa.
Tutkinto antaa hakukelpoisuuden tohtorikoulutukseen.
Työmarkkinoilla etsitään nykyään lahjakkaita työntekijöitä, jotka ymmärtävät, miten digitalisaation, globalisaation ja kiertotalouden kaltaiset globaalit kehityssuuntaukset vaikuttavat yrityksen ydinliiketoimintaan, strategiaan ja brändiin. Marketing-maisteriohjelma antaa opiskelijoille valmiudet monipuolisiin uramahdollisuuksiin, jotka vaihtelevat markkinointiin liittyvistä asiantuntijarooleista yleisempiin tehtäviin sekä johtamis-, asiantuntija- ja hallintotehtäviin.
Aalto-yliopistolla on vakiintuneet urapalvelut, jotka auttavat työllistymään Suomeen ja ulkomaille. Aalto-yliopiston opiskelijat löytävät yleensä helposti hyviä työtehtäviä valmistumisensa jälkeen. Aalto-yliopistossa on myös erittäin aktiivinen yrittäjyyskulttuuri, joka toimii ponnahduslautana uusille yrityksille. Marketing-maisteriohjelma antaa hyvän pohjan tohtorikoulutukseen hakeutumiseen ja postdoc-tutkijan työlle.
Pääaineen tutkimus liittyy useisiin Kauppakorkeakoulun tutkimusalueisiin. Lisätietoa pääaineen tutkimuksesta löytyy Markkinoinnin laitoksen sivuilta: https://www.aalto.fi/fi/markkinoinnin-laitos
Aalto-yliopisto ja ohjelman laitokset tekevät yhteistyötä monien korkeatasoisten yliopistojen kanssa ympäri maailmaa.
Opiskelija voi hyödyntää Aalto-yliopiston muiden korkeakoulujen opetustarjontaa, muiden yliopistojen JOO-opintoja sekä pääaineen kansainvälisiä yhteyksiä ja opiskelijavaihtomahdollisuuksia.
Aalto-yliopisto tunnetaan yliopistona, jossa tiede ja taide yhdistyvät tekniikkaan ja talouteen. Opiskelijoiden kannattaakin hyödyntää kaikki Aalto-yliopiston monialaisen kampuksen tarjoamat ainutlaatuiset mahdollisuudet. Marketing-maisteriohjelma toimii rinnakkain muiden tutkimusalojen kanssa. Niitä ovat esimerkiksi laskentatoimi, tuotantotalous, johtaminen, media ja viestintä.
Vilkas kampusalue ja laaja kurssien valinnanvapaus tuovat eri alojen opiskelijoita yhteen. Aalto-yliopisto tunnetaankin yliopistona, jossa tiede ja taide yhdistyvät tekniikkaan ja talouteen. Vilkas kampusalue ja vapaus valita kursseja laajasti yliopistosta tuovat eri alojen opiskelijat yhteen. Aalto-yliopistossa on tilaa spontaanille monitieteisyydelle, joka synnyttää uusia ideoita, tuo inspiroituneita ihmisiä yhteen ja saa aikaan ystävyyssuhteita, verkostoja ja lopulta startup-yrityksiä.
Oletko pohtinut, millaista on opiskella Aalto-yliopistossa tai mietitkö, millaista opiskelijaelämä Otaniemen kampuksella tai Mikkelin toimipisteessä mahtaa olla? Tule juttelemaan opiskelijalähettiläidemme kanssa!
Markkinoinnin professori ja alumni kertovat mm. opinnoista, kurssisisällöistä sekä uramahdollisuuksista ja vastaavat kuulijoiden kysymyksiin. Tule kuulemaan lisää markkinoinnin maisteriohjelmasta!
Aalto-yliopiston kauppatieteellisen alan maisteriohjelmiin haetaan yliopiston maisterivalinnassa. Hakuaika maisteriohjelmiin on kerran vuodessa. Hakuaika syksyllä 2023 alkaviin opintoihin on 1.12.2022 – 2.1.2023.
Tärkeimmät päivämäärät:
In addition to these programme-specific admission requirements, applicants must also fulfill the general admission requirements.
Bachelor’s degree from a university in Finland
What is evaluated? | Previous studies |
---|---|
Admission requirements |
Required previous studies The programme demands that all candidates have completed: - bachelor-level introductory courses on marketing (or equivalent) - bachelor-level introductory courses on statistics (or equivalent). The programme reserves the right to critically assess the applicability of these prior studies presented as equivalent. A study record indicating strong analytical ability, diverse study interests, and timely degree completion is considered a merit. Students entering the programme acknowledge that courses in the curriculum may have additional prerequisites. If needed, the student can complete these prerequisite courses as electives without delaying degree completion. The degree’s year of completion may have an effect on the evaluation. 1. Applicants with no previous specialization in marketing (Major or Minor) Those with a strong performance record in research method studies that the department judges to be relevant to the discipline of marketing will receive special consideration. Studies in fields that are foundational to marketing theory will also receive special consideration. These fields include economics, statistics, operations research, psychology, history, philosophy, sociology, and anthropology. 2. Applicants with a previous degree specialising in marketing (Major or Minor) The Programme gives special consideration for those with experience and a proven track record in marketing studies. Particularly a completed Major or Minor in marketing with a GPA of 3.50 or more will be considered a merit. |
Evaluated documents | Transcript(s) of records, degree certificate(s) |
Criticality | Critical (0 points = rejection) |
Please Note! Remember to submit course descriptions for the required previous studies.
If your previous studies were evaluated in other scale than the ECTS then you need to attach an informal description regarding the evaluation scale to the application.
What is evaluated? | Grades of the previous degree(s) |
---|---|
Admission requirements | Applicants with a weighted GPA of previous degree lower than 3.50 are not eligible for admission. |
Evaluated documents | Transcript(s) of records, degree certificate(s) |
Criticality | Critical (0 points = rejection) |
What is evaluated? | Motivation video |
---|---|
Admission requirements |
To demonstrate their motivation and the ability to argue their case, the applicants are required to make a video in English where they discuss e.g. the following questions:
Applicants are expected to upload a motivational video to facilitate the assessment of the applicant's level of motivation and ability to perform in the Marketing programme. The applicant must include the address (URL) of a (2 minute) video stream or file to his/her CV. The video stream or file must play in the web browser or in the VLC-application. The applicant is responsible that the address works. |
Evaluated documents | Motivation video |
Criticality | Critical (0 points = rejection) |
What is evaluated? | Activity in the field of Marketing |
---|---|
Admission requirements | Applicants’ activity in the field of Marketing can be taken into account (such as work experience or internship, participation in projects or research, leisure time activity in the field of business and economics). Applicants can show their activity in the field of Marketing by submitting a CV. The representative of the programme evaluates the suitability of the activity. The programme reserves the right not to give extra points for activity in the field. |
Evaluated documents | Curriculum vitae, letter of references, proof of employment, publications |
Criticality | Not critical |
Bachelor’s degree from a university of applied science in Finland or from a higher education institution abroad
What is evaluated? | Previous studies |
---|---|
Admission requirements |
Required previous studies The Programme demands that all candidates have completed bachelor-level introductory courses on marketing as well as statistics, or equivalent. The programme reserves the right to critically assess the applicability of these prior studies presented as equivalent. A study record indicating strong analytical ability, diverse study interests, and timely degree completion is considered a merit. Students entering the programme acknowledge that courses in the curriculum may have additional prerequisites. If needed, the student can complete these prerequisite courses as electives without delaying degree completion. The degree’s year of completion may have an effect on the evaluation. 1. Applicants with no previous specialization in marketing (Major or Minor) Those with a strong performance record in research method studies that the department judges to be relevant to the discipline of marketing will receive special consideration. Studies in fields that are foundational to marketing theory will also receive special consideration. These fields include economics, statistics, operations research, psychology, history, philosophy, sociology, and anthropology. 2. Applicants with a previous degree specialising in marketing (Major or Minor) The Programme gives special consideration for those with experience and a proven track record in marketing studies. Particularly a completed Major or Minor in marketing with a GPA of 3.50 or more will be considered a merit. |
Evaluated documents | Transcript(s) of records, degree certificate(s) |
Criticality | Critical (0 points = rejection) |
Please Note! Remember to submit course descriptions for the required previous studies.
If your previous studies were evaluated in other scale than the ECTS then you need to attach an informal description regarding the evaluation scale to the application.
What is evaluated? | Grades of the previous degree(s) |
---|---|
Admission requirements | Applicants must demonstrate good academic performance. |
Evaluated documents | Transcript(s) of records, degree certificate(s) |
Criticality | Critical (0 points = rejection) |
What is evaluated? | GMAT or GRE test result |
---|---|
Admission requirements | GMAT (or comparable GRE) test result. GMAT or GRE is obligatory in admission group 2 (minimum score 550 in GMAT or equivalent GRE score). |
Evaluated documents | GMAT/ GRE test results |
Criticality | Critical (0 points = rejection) |
What is evaluated? | Motivation video |
---|---|
Admission requirements |
To demonstrate their motivation and the ability to argue their case, the applicants are required to make a video in English where they discuss e.g. the following questions:
Applicants are expected to upload a motivational video to facilitate the assessment of the applicant's level of motivation and ability to perform in the Marketing programme. The applicant must include the address (URL) of a (2 minute) video stream or file to his/her CV. The video stream or file must play in the web browser or in the VLC-application. The applicant is responsible that the address works. |
Evaluated documents | Motivation video |
Criticality | Critical (0 points = rejection) |
What is evaluated? | Activity in the field of Marketing |
---|---|
Admission requirements | Applicants’ activity in the field of Marketing can be taken into account (such as work experience or internship, participation in projects or research, leisure time activity in the field of business and economics). Applicants can show their activity in the field of Marketing by submitting a CV. The representative of the programme evaluates the suitability of the activity. The programme reserves the right not to give extra points for activity in the field. |
Evaluated documents | Curriculum vitae, letter of references, proof of employment, publications |
Criticality | Not critical |
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa teemme työtä paremman liiketoiminnan ja yhteiskunnan puolesta.
Otaniemen ytimessä on 1950-luvulla rakennettu puistokampus, jossa on Alvar Aallon suunnittelema asemakaava ja yksittäisiä hänen ja muiden tunnettujen suomalaisten arkkitehtien, kuten Reima ja Raili Pietilän sekä Heikki ja Kaija Sirénin suunnittelemia rakennuksia.
Markkinoinnin laitos on menestyksekäs ja dynaaminen yhteisö opiskelijoita, opettajia ja tutkijoita, joiden kunnianhimoisuus näkyy tutkimusprojekteissa ja hankkeiden verkostoissa.