Services

Hur får jag ett passerkort och grundläggande tillträde

Anvisningar för vad du ska göra när du behöver ett passerkort och grundläggande tillträde till Otnäs campus (personal och studerande).
Access control ikoni logo

Personal

1. Hämta passerkortet från entrétjänsterna. Var beredd att styrka din identitet.
  2. Registrera kortet på sidanidm.aalto.fi. För att logga in behöver du ett Aalto-användarnamn och lösenord. Välj ”Access tokens” på förstasidan. Fyll sedan i ditt telefonnummer i internationell form och välj en PIN-kod. Du kan nu registrera kortet genom att uppge dess nummer. Numret finns på kortet. När du har registrerat kortet kan du röra dig i byggnader som du har tillträde till.
  3. Kontakta IT-tjänsten ([email protected]) om du har problem med att aktivera ditt passerkort.
  4. Skaffa även ett personalkort med bild och bär det synligt!
  5. OBS! Om du behöver mer omfattande tillträde (t.ex. till speciallokaler), läs anvisningarna nedan.
  6. Utöver passerkortet kan du även behöva mekaniska nycklar eller ett passerkort till ett annat system än Aalto-universitetets passerkontrollsystem (gäller t.ex. Micronova, OIH).
  7. När ditt anställningsförhållande tar slut ska du ta bort passerkortet ur dina uppgifter på sidan idm.aalto.fi och returnera kortet till entrétjänsterna.

Studerande

1. Hämta ett passerkort för studerande från Väres eller Kandidatcentret entrétjänster.
  2. Registrera kortet på sidan idm.aalto.fi. För att logga in behöver du ett Aalto-användarnamn och lösenord. Välj ”Access tokens” på förstasidan. Fyll sedan i ditt telefonnummer i internationell form och välj en PIN-kod. Du kan nu registrera kortet genom att uppge dess nummer. Numret finns på kortet. När du har registrerat kortet kan du röra dig i byggnader som du har tillträde till.
  3. Kontakta IT Service Desk ([email protected]) om du har problem med att aktivera kortet.
  4. Ett passerkort för studerande (eller registrerad HRT-kortet) ger dig tillträde till lokaler som är ämnade för studerande.
  6. Tillträdet avslutas automatiskt ut när din studierätt går ut.

Tänk på följande när du använder passerkortet:

• Passerkortet/nyckelinnehavaren är personligen ansvarig för sitt eget passerkort/nyckel och ansvarar för eventuellt missbruk av passerkortet/nyckeln.
  • Passerkortet/nyckeln får inte överlåtas till en annan person.
  • Innehavaren av passerkortet/nyckeln får inte heller släppa in andra personer i byggnaden, förutom gäster till innehavaren av passerkortet/nyckeln.

FRÅGOR? Ta kontakt: [email protected]

Anvisningar för passerkortets/HRT-kortets registrering och aktivering för studeranden

När du börjar studera vid Aalto-universitetet behöver du ett passerkort för att kunna röra dig på campus.

Access Control Visual, Yellow BG-01-01.png

Kampus

Passertillstånd, passerkort samt nyckelhantering och passerkontroll på Otnäs campus

Här hittar du anvisningar för hur du får ett passerkort, tillgång till byggnader och hur du aktiverar tillträde till de rätta lokalerna.

Henkilöstölle – uutisia ja tukea työhösi
This service is provided by:

Aalto University Campus & Real Estate

Did you find what you were looking for? If not, please contact us.
  • Publicerat:
  • Uppdaterad: