Tomi Kanerva är chefen för entrétjänster och verksamheten är indelad mellan koordinatorer Mira Bartholdi and Kim Ranta.
Tjänsterna kan variera beroende på byggnad och frågor gällande entrétjänster kan riktas till chefen för entrétjänster Tomi Kanerva per telefon 050 515 0373 eller per e-post tomi.kanerva@aalto.fi.
Arbetsbeskrivningen innehåller en mångsidig uppsättning av arbetsuppgifter, var den viktigaste uppgiften är att försäkra funktioners smidighet vid Aalto-universitetet.
Centrala arbetsuppgifter för entrétjänster:
- kundservice och rådgivning
- sköta allmän ordning och säkerhet i utrymmen i enlighet med byggnadens säkerhetsplanering
- öppning av dörrar och lås
- distribution av nycklar och mottagande samt underhåll av nyckelhanteringssystemet
- Användning av Posti Smartship-systemet, postsortering, distribution och sändning av post samt kvittering och leverans av sändningar av UPS, DHL och övriga leveransföretag. Vaktmästarna är inte ansvariga för att förbereda order eller leveranser (ansvarsfrågor).
- utdelning av dokument
- sköta bokningssystemet för utrymmen (Asio/eSupport)
- upprätthållning av utrymmen: guidning, tavlornas rening, allmän skötsel av renlighet, anvisning av av-apparater och eventuell beställning av reparationsuppdrag
- sändning av av-redskap till utrymmen vid behov
- arrangemang av disputationer
- upprätthållandet av den centraliserade kontormaterialbanken
- beställning av papper och fyllning av pappersfack av kopieringsapparater
- felmeddelande av kopieringsapparater och övriga apparater
- beställning av reparationsuppdrag av fastighetsservicen samt små reparations- och underhållningsjobb
- lampbyte
- små flyttningar
- utplacering av tillfälliga vägvisare
- möbelförflyttningar enligt läge samt mindre justeringar och installationer.