Tjuvar rör sig i Otnäs område – ögonvittnen saknas

Koppartjuvar har rört sig i Otnäs område under april månad. Det har uppkommit flera fall av stölder och brottslingarna har registrerats i övervakningskamerorna, men brottslingarna har inte ännu fångats. Vi saknar ögonvittnen.
Kandidaattikeskus

Flera kopparstölder har upptäckts i Otnäs campus under det senaste dagarna och veckorna. Stölden har gjorts på Kemistvägen 1 och Kandidatcentrets (Otsvägen 1) södra sida. Tjuvar har stulit bland annat fasadplåt, takfotsplåt av koppar och koppar räcken genom att ta bort dem från husets fasader och tak.

För förbipasserande, kan det verka som om det skulle handla om vanliga byggarbetare i arbete, men i själva verket handlar det om stölder.

Tjuvarna har rört sig kvällstid och det har inte blivit skrämda av förbipasserande människor. Om du i fortsättningen upptäcker något ovanligt beteende eller byggararbetare på kvällarna på campus, vänligen kontakta Jukka-Pekka Salmisto omedelbart per tfn. +358 40 527 1497. På detta sätt får vi informationen snabbt vidarebefordrat till vakterna som övervakar 24/7 på campus. Vakten är i kontakt med polisen vid behov.

Aalto-universitetet har gjort en polisanmälan om stölderna.

Tjuvar förflyttar sig troligtvis med bil. Om du misstänker att du ser tjuvarna fly, vänligen ta upp fordonets registreringsnummer.

Vi ber alla personer som rör sig i Otnäs campus att vara särskilt uppmärksamma och vänligen informera om alla aktiviteter som kan hänvisa till brottslighet genom att ringa Jukka-Pekka Salmisto tfn. +358 40 527 1497. Belöning utlovas till den som uppger uppgifter som leder till gripande.

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Campus Publicerat:

Cykelstölderna på campus har ökat - kom ihåg att låsa fast din cykel ordentligt

Under våren har cykelstölderna på Aalto-universitetets campus ökat.
Nya teknologie hedersdoktorer
Pris och utmärkelser, Pressmeddelanden Publicerat:

Fem nya teknologie hedersdoktorer 2024 vid Aalto

Hedersdoktorerna promoveras i ceremoniella promotion i juni.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Utnämningar Publicerat:

Raili Pönni har utnämnts till utvecklingschef vid Aalto-universitetet

Raili Pönni har tidigare varit planeringschef och ställföreträdande utvecklingschef vid universitetet.
Otaparkki julkisivu
Campus, Universitetet Publicerat:

Parkeringsavgiften för Otaparkki minskar - ytterligare förbättringar av parkeringen vid Otnäs campus

I mitten av februari införs nya förändringar för campusparkeringen.