Otaniemen alueella liikkuu varkaita – silminnäkijähavaintoja kaivataan

Otaniemen alueella on huhtikuun aikana liikkunut kuparivarkaita. Varkaustapauksia on useita ja tekijät ovat tallentuneet kameroihin, mutta tekijöitä ei ole saatu kiinni. Kaipaamme silminnäkijähavaintoja.
Kandidaattikeskus

Aalto-yliopiston kampuksella Otaniemessä on havaittu useita kuparivarkauksia lähipäivien ja –viikkojen aikana. Rikokset ovat sijoittuneet Kemistintie 1:n ja Kandidaattikeskuksen (Otakaari 1) eteläpuoleiselle alueelle. Varkaat ovat vieneet muun muassa julkisivupeltejä, kuparisia räystäspeltejä sekä kuparisia kaiteita talojen julkisivuista ja katoista irrottamalla.

Ohikulkijalle voi nopeasti katsottuna vaikuttaa, että kyse on tavallisista työmiehistä työn touhussa, mutta todellisuudessa on kyse varkauksista. Varkaat ovat liikkuneet ilta-aikaan, eivätkä ole hätkähtäneet ohikulkijoita. Mikäli huomaat epäilyttävää käytöstä tai työmiehiä iltaisin kampuksella, ilmoitathan asiasta heti Jukka-Pekka Salmistolle p.+358 40 527 1497 (Aalto CRE:n toimitilapäällikkö). Näin ilmoitus saadaan nopeasti välitettyä kampuksella 24/7 oleville vartijoille, jotka pääsevät nopeasti paikalle. Vartija on tarvittaessa yhteydessä poliisiin.

Aalto-yliopisto on tehnyt varkauksista rikosilmoituksen.

Varkaat liikkuvat todennäköisesti autolla. Jos epäilet huomaavasi varkaiden poistuvan, otathan ajoneuvon rekisterinumeron ylös.

Pyydämme kaikki henkilöitä jotka liikkuvat Otaniemen kampuksen alueella olemaan erityisen tarkkaavaisia, ja ilmoittamaan kaikesta rikokseen viittaavasta toiminnasta soittamalla Jukka-Pekka Salmistolle p.+358 40 527 1497. Varkaiden kiinniottamiseen johtaneesta vihjeestä luvassa palkkio.

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
Photo collage of some of the actions funded by the Sustainability Action Booster grant
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-yliopisto rahoittaa opiskelijoiden kestävyystoimia kymmenillä tuhansilla vuodessa - "Tällaista emme ole nähneet muualla"

Aalto-yliopiston Sustainability Action Booster on apuraha, joka tukee opiskelijoiden ideoimia kestävän kehityksen projekteja kampuksella ja sen ulkopuolella.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Potrettikuva Suzanne Innes-Stubbista, hän hymyilee ja katsoo kohti kameraa
Nimitykset, Yliopisto Julkaistu:

Suzanne Innes-Stubb nimitetty johtavaksi työelämäasiantuntijaksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakouluun

Yritysjuridiikan asiantuntija Innes-Stubb vahvistaa Kauppakorkeakoulun osaamista vastuullisessa yritystoiminnassa. Hän aloittaa tehtävässä syyskuun alussa.