Otaniemen alueella liikkuu varkaita – silminnäkijähavaintoja kaivataan

Otaniemen alueella on huhtikuun aikana liikkunut kuparivarkaita. Varkaustapauksia on useita ja tekijät ovat tallentuneet kameroihin, mutta tekijöitä ei ole saatu kiinni. Kaipaamme silminnäkijähavaintoja.
Kandidaattikeskus

Aalto-yliopiston kampuksella Otaniemessä on havaittu useita kuparivarkauksia lähipäivien ja –viikkojen aikana. Rikokset ovat sijoittuneet Kemistintie 1:n ja Kandidaattikeskuksen (Otakaari 1) eteläpuoleiselle alueelle. Varkaat ovat vieneet muun muassa julkisivupeltejä, kuparisia räystäspeltejä sekä kuparisia kaiteita talojen julkisivuista ja katoista irrottamalla.

Ohikulkijalle voi nopeasti katsottuna vaikuttaa, että kyse on tavallisista työmiehistä työn touhussa, mutta todellisuudessa on kyse varkauksista. Varkaat ovat liikkuneet ilta-aikaan, eivätkä ole hätkähtäneet ohikulkijoita. Mikäli huomaat epäilyttävää käytöstä tai työmiehiä iltaisin kampuksella, ilmoitathan asiasta heti Jukka-Pekka Salmistolle p.+358 40 527 1497 (Aalto CRE:n toimitilapäällikkö). Näin ilmoitus saadaan nopeasti välitettyä kampuksella 24/7 oleville vartijoille, jotka pääsevät nopeasti paikalle. Vartija on tarvittaessa yhteydessä poliisiin.

Aalto-yliopisto on tehnyt varkauksista rikosilmoituksen.

Varkaat liikkuvat todennäköisesti autolla. Jos epäilet huomaavasi varkaiden poistuvan, otathan ajoneuvon rekisterinumeron ylös.

Pyydämme kaikki henkilöitä jotka liikkuvat Otaniemen kampuksen alueella olemaan erityisen tarkkaavaisia, ja ilmoittamaan kaikesta rikokseen viittaavasta toiminnasta soittamalla Jukka-Pekka Salmistolle p.+358 40 527 1497. Varkaiden kiinniottamiseen johtaneesta vihjeestä luvassa palkkio.

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Två studentar på Aalto-universitetets campus
Opinnot Julkaistu:

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.