Ny huvudmeny till aalto.fi

Aalto.fi-webbsidans nya huvudmeny publiceras torsdagen den 28.4.2022.

Den nuvarande menyn ersätts med en s.k. hamburgarmeny, som expanderas när man klickar på den. Hamburgarmenyn finns uppe i sidans högra hörn. I och med denna ändring kan menyns innehåll delas noggrannare i kategorier och underkategorier. I tillägg får fler länkar plats i menyn jämfört med tidigare.

Logga in för att se innehållet för interna Aalto-användare

Den nya menyn visar olika innehåll, beroende på om användaren är inloggad eller inte. På detta vis kan vi optimera menyn med innehåll som är viktigt speciellt för interna användare. Externa användare får också en bättre användarupplevelse, när för dem irrelevant innehåll inte visas i menyn. Användare som loggat in ser länkar till studieportalen, olika interna verktyg samt information för såväl akademisk- som servicepersonal.

Som intern användare bör man alltså logga in för att se allt relevant innehåll för interna användare.

Vi fortsätter vidareutveckla

Den nya huvudmenyns syfte är att optimera användarupplevelsen för alla användare. Ge oss gärna respons om hur du upplever att den funkar. Man kan ge respons på aalto.fi startsidan (engelska samt finska versionerna) genom frågeformuläret som visas där. All respons vi får hjälper oss att vidareutveckla huvudmenyn och webbsidan i sin helhet.

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Pris och utmärkelser, Universitetet Publicerat:

68 doktorer och fem hedersdoktorer – se bilderna från doktorspromotionen vid de tekniska högskolorna

Doktorspromotionen vid de tekniska högskolorna för 2024 ordnades fredagen den 14 juni i Dipoli.
Aalto Space mockup ravintolatarjonnasta
Campus, Universitetet Publicerat:

Restaurangtjänster till Aalto Space - testa och vinn!

Testa om du kan hitta campusets restauranger i Aalto Space-appen och vinn sommarpriser.
Aalto-yliopisto valittiin Suomen parhaaksi yliopistoksi QS-vertailussa.
Universitetet Publicerat:

Aalto-universitetet håller sin första plats i Finland i QS universitetsrankningen

Aalto-universitetet har fortsatt framgång i den internationella QS världsuniversitetsrankningen och håller sin plats som bästa universitet i Finland.
Tredelad bild: gul blomma och texten Marsio till vänster, bild av Aino-Marsio-Aalto i mitten, Aalto-logotypen till höger
Campus, Universitetet Publicerat:

Marsio, Aalto-universitetets nya mötesplats för alla, slår upp dörrarna i september

Öppningsutställningarna kring temat Vi gör det omöjliga möjligt presenterar Aalto-gemenskapens lösningar för att skapa en hållbar framtid.