Ny huvudmeny till aalto.fi

Aalto.fi-webbsidans nya huvudmeny publiceras torsdagen den 28.4.2022.

Den nuvarande menyn ersätts med en s.k. hamburgarmeny, som expanderas när man klickar på den. Hamburgarmenyn finns uppe i sidans högra hörn. I och med denna ändring kan menyns innehåll delas noggrannare i kategorier och underkategorier. I tillägg får fler länkar plats i menyn jämfört med tidigare.

Logga in för att se innehållet för interna Aalto-användare

Den nya menyn visar olika innehåll, beroende på om användaren är inloggad eller inte. På detta vis kan vi optimera menyn med innehåll som är viktigt speciellt för interna användare. Externa användare får också en bättre användarupplevelse, när för dem irrelevant innehåll inte visas i menyn. Användare som loggat in ser länkar till studieportalen, olika interna verktyg samt information för såväl akademisk- som servicepersonal.

Som intern användare bör man alltså logga in för att se allt relevant innehåll för interna användare.

Vi fortsätter vidareutveckla

Den nya huvudmenyns syfte är att optimera användarupplevelsen för alla användare. Ge oss gärna respons om hur du upplever att den funkar. Man kan ge respons på aalto.fi startsidan (engelska samt finska versionerna) genom frågeformuläret som visas där. All respons vi får hjälper oss att vidareutveckla huvudmenyn och webbsidan i sin helhet.

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

AllWell SQ

AllWell?-enkäten för år 2024 besvarades av 36 % av målgruppen

Enkäten skickades till andra årets kandidatstuderande och första årets magisterstuderande.
Otaparkki julkisivu
Campus, Universitetet Publicerat:

Parkeringsavgiften för Otaparkki minskar - ytterligare förbättringar av parkeringen vid Otnäs campus

I mitten av februari införs nya förändringar för campusparkeringen.
Rakentelua Robokylä-työpajassa.
Universitetet Publicerat:

Artificiell intelligens intresserar både elever och lärare

Hösten 2023 har grundskolorna och eleverna på andra stadiet fått bekanta sig med olika AI-verktyg under tekniksessionerna som ordnas av Aalto-universitetet Junior.
Ernst Enkvist

Ernst Enkvist (1931–2023) in Memoriam

Skeppsbyggare utvecklade finskt kunnande inom varvsindustrin.