Korridordörrarna i Kandidatcentret låses, använd passerkort

Studerande, kontrollera att du har ett HRT-kort som har registrerats på idm.aalto.fi eller hämta ut ett passerkort för studerande från och med 8.11. från Väres eller Otakaari 1 entrétjänster och registrera det. Nya passerzoner träder i kraft på campus 16.11. och HRT-kortet eller passerkortet kommer att behövas allt mer.
Otakaari 1 Kuva: Aino Huovio / Aalto-yliopisto
Foto: Aino Huovio / Aalto-universitetet

Projektet för att utveckla passerkontrollen vid Aalto-universitetet fortsätter under hösten, och de tidigare fastställda passerzonerna tas i bruk i varje byggnad:

https://www.aalto.fi/sv/campus/nya-passerzonerI en del av byggnaderna på campus har passerzonerna gällt redan tidigare, men under hösten kommer den största förändringen att synas i till exempel Kandidatcentret (Otsvängen 1), där passerkortet kommer att behövas i allt större utsträckning.

I praktiken innebär detta att dörrarna mellan public- och common-områden låses och kräver passerkort. Utan passerkort kan du röra dig i public-området (i Kandidatcentret innebär det att du kommer in i byggnaden under dess öppettider och kan röra dig huvudsakligen i lokalerna på första våningen).

Kontrollera att du har ett registrerat HRT-kort eller hämta ut ett passerkort för studerande vid Kandidatcentret eller Väre entrétjänsterna och registrera det.

Genom att visa upp HRT-kortet eller passerkortet för läsaren vid dörren får du tillträde till lokaler som är ämnade för studerande.

Anvisningar för hur du registrerar ditt HRT-kort/passerkort

Om du behöver utökat tillträde ska du ansöka om detta separat.

Här hittar du anvisningar för hur du ansöker om utökat tillträde

Kampus

Passertillstånd, passerkort samt nyckelhantering och passerkontroll på Otnäs campus

Här hittar du anvisningar för hur du får ett passerkort, tillgång till byggnader och hur du aktiverar tillträde till de rätta lokalerna.

Henkilöstölle – uutisia ja tukea työhösi
Access control ikoni logo

Hur får jag ett passerkort och grundläggande tillträde

Anvisningar för vad du ska göra när du behöver ett passerkort och grundläggande tillträde till Otnäs campus (personal och studerande).

Tjänster
  • Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Campus Publicerat:

Cykelstölderna på campus har ökat - kom ihåg att låsa fast din cykel ordentligt

Under våren har cykelstölderna på Aalto-universitetets campus ökat.
AllWell SQ
Universitetet Publicerat:

AllWell?-enkäten för år 2024 besvarades av 36 % av målgruppen

Enkäten skickades till andra årets kandidatstuderande och första årets magisterstuderande.
Aalto Squad students on campus
Studier Publicerat:

Antalet sökande till Aalto-universitetet ökade i vårens andra gemensamma ansökan

Aaltos finsk- och svenskspråkiga kandidatprogram lockade 13 500 sökande