Ge respons på lokaler via Aalto Space

Videoprojektorn fungerar inte, lampan är sönder, skräpkorgen är full? I appen Aalto Space kan du enkelt ge respons eller rapportera ett problem som gäller en lokal på campus.
Aalto Space Kuva: Hannes Huotari
Foto: Hannes Huotari

Aalto Space innehåller en blankett som gör det möjligt att snabbt och enkelt ge respons på universitetets lokaler.

Du hittar blanketten lättast så här:

• Öppna Aalto Space när du befinner dig i rummet du vill ge respons på.
  • Öppna kartan i appen och vänta på att appen registrerar var du befinner dig.
  • Klicka på rummet du befinner dig i på kartan. Därefter kommer du till blanketten genom att klicka på "Experiencing Problems? Report issue".
  • Du kan också betygsätta lokalen och hur den fungerar (1–5 stjärnor) eller föreslå hur användarupplevelsen av lokalen kan förbättras.
  • Du kan också ge respons på lokalen senare genom att söka upp den i appen, även om du inte längre befinner dig i lokalen i fråga.

Respons gällande universitetets lokaler är särskilt önskvärd nu när campus används mer regelbundet igen. Via Aalto Space går ditt meddelande automatiskt vidare till rätt mottagare, och eventuella problem kan åtgärdas snabbt. Vid behov kan du även bli kontaktad och ombedd att ge mer information.

Det är även möjligt att ge respons på lokalerna via gamla kanaler, såsom servicebegäran till fastighetsservicen, ACRE:s responsblankett och i IT-frågor via självbetjäningsportalen (logga in med ditt Aalto-användarkonto). Vid brådskande ärenden kan du kontakta byggnadens vaktmästare eller L&T kiinteistöhuolto på servicenumret 010 636 7000.

ACRE logo

Aalto University Campus & Real Estate (extern länk)

Get to know Aalto University Campus & Real Estate!

Aalto Space applikaatio Kuva: Hannes Huotari

Mobilappen Aalto Space

Appen gör det lätt för alla som använder Aalto-universitetets campusområde att hitta och reservera lediga utrymmen.

Tjänster
  • Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Campus Publicerat:

Cykelstölderna på campus har ökat - kom ihåg att låsa fast din cykel ordentligt

Under våren har cykelstölderna på Aalto-universitetets campus ökat.
Otaparkki julkisivu
Campus, Universitetet Publicerat:

Parkeringsavgiften för Otaparkki minskar - ytterligare förbättringar av parkeringen vid Otnäs campus

I mitten av februari införs nya förändringar för campusparkeringen.
Photo from the K-floor of the Harald Herlin Learning Centre, students working at desks.
Campus, Forskning och konst, Studier Publicerat:

Renovering i Harald Herlin-lärcentrets K-våning

I Lärcentrets K-våning påbörjas den 5.2.2024 en renovering.