Fem nya ledamöter i ledningsgruppen för alumnnätverket vid Aalto-universitetet

Den 7 februari 2020 tog Tuula Antola, Isabella Haas, Mikko J. Salminen, Kaisa Vikkula och Antti Ylimutka plats i alumnnätverkets ledningsgrupp. Kaj Hagros (ordf.) och Ilkka Hiirsalmi fortsätter i ledningsgruppen. I år är målet att initiera tvärvetenskaplig alumnverksamhet och involvera även de internationella alumnerna.
kuva Aalto Alumni Board 2020
Aalto-alumnnätverkets ledningsgrupp, från vänster: Tuula Antola, Kaj Hagros, Antti Ylimutka, Kaisa Vikkula, Ilkka Hiirsalmi, Isabella Haas, Mikko J. Salminen.  Foto: Leena Salmio

Alumnnätverkets ledningsgrupp, som sammankallats av rektor Ilkka Niemelä, inledde sin verksamhet 2019. Ledningsgruppen representerar alumnerna, det vill säga högskolornas, gillenas och underföreningarnas organisationer, och tar in alumnernas synpunkter i universitetets långsiktiga utvecklingsarbete, exempelvis strategiarbetet. Ledningsgruppen stöder även de nästan 30 alumnföreningarna, och eftersträvar att alstra alumnaktivitet i Finland och andra länder med många Aalto-alumner.

”Våra över 90 000 alumner är en värdefull del av Aalto-gemenskapen. Det är viktigt att vi har ett aktivt alumnnätverk som också stöder utvecklingen av universitetet. Jag tror att möjligheter öppnar sig genom samarbetet, till exempel i fråga om livslångt lärande, som för samman studenter och de som redan en längre tid befunnit sig i arbetslivet”, säger Ilkka Niemelä.

Ändamålsenlig, produktiv och rolig verksamhet

Ordförande för alumnnätverkets ledningsgrupp, Kaj Hagros, önskar de nya ledamöterna välkomna. ”Det är fint att vi får så här mångsidig kompetens och erfarenhet från alla sex högskolor. Vi vill ge alumnerna fler tillfällen att mötas och åstadkomma ändamålsenlig, produktiv och rolig verksamhet. Alumnnätverket kan också ha betydelse för ens arbete och professionella utveckling.I år är vårt mål att initiera tvärvetenskaplig alumnverksamhet och involvera även de internationella examens- och utbytesstudenterna.”

Mer information:

Kaj Hagros
ordförande för Aalto-alumnnätverkets ledningsgrupp
tfn 040 849 1749

Elisa Kouvonen
chef, alumnrelationer och karriär- och rekryteringsservice
Aalto-universitetet
tfn 050 571 7599

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Emma Nordback vasemmalla ja Niina Nurmi oikealla. Kuva: Oona Hilli, Aalto-yliopistoU
Pressmeddelanden Publicerat:

Ny studie: Individer i välmående team kan vara nära utbrändhet medan dysfunktionella team kan bestå av välmående individer

Det är mer sannolikt att både teamet och individerna mår bra om man reflekterar och delar med sig av sina problem inom teamet, och om det finns goda relationer mellan alla medlemmar. Långt ifrån alla team lyckas hitta rätt balans visar ny forskning.
Unite! student holding a sign that says Get inspired, grow together, Let's Unite!
Samarbete Publicerat:

Fyra studentprojekt får finansiering genom Unite! Seed Fund

Seed Fund aktiverar studenter från de nio Unite! universiteten att gemensamt bedriva nya aktiviteter.
Three students eating a snack and discussing over a computer on a rooftop terrace.
Studier Publicerat:

Lär dig språk och interkulturell kompetens online med Unite! Ansök nu till kurser våren 2024

Unite! kurser är öppna for alla studenter vid Aalto-universitetet.
Laptop typing
Samarbete, Studier Publicerat:

Kurs om öppna utbildningsresurser för lärare och studenter

Förstå hur man använder material med öppna licenser på ett sätt som är förenligt med upphovsrätten.