Evaluering av undervisning och lärande – TEE2020

Målet med TEE2020 är att lyfta fram och evaluera resultaten i utbildningen vid Aalto under Aaltos 10 år.
Crystal flowers Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto

TEE2020 är en del av Aaltos evaluerings kontinuum där den senaste mer omfattande evalueringen av undervisning och lärandehar gjorts år 2011.

TEE2020 syftar på att stödja den strategiska utvecklingen av utbildningen på samtliga utbildningsnivåer vid Aalto. Evalueringen centrala områden är:

• Ledningen av utbildningsprogrammen, inklusive hur framtidens arbetslivs- och kunskapsbehov tas i beaktande
  • Tillväxten av studerandenas kompetens och kunskap
  • Tillgång och möjligheter till multidisciplinära studier
  • Flytet i studierna

Resultateten från TEE2020-evalueringen kommer att användas i utvecklingen och planeringen av utbildningsprogrammet för 2022-2024.

TEE2020-evalueringen kommer i gång i början av 2020 med en självevaluering av alla utbildningsprogrammen vid Aalto.

TEE2020-evalueringens följande faser utgörs av en kamratevaluering mellan utbildningsprogrammen, en evaluering av Aaltos utbildningsprogram av olika intressegrupper och slutligen en internationell evalueringen med ett besök av en internationell evalueringspanel vid Aalto-universitetet.

Den operativa ledningen av projektet ansvaras för av Heidi Rontu, och projektets styrgrupp utgörs av Styrgruppen för lärande (LESG).

Ytterligare information om TEE2020:

Heidi Rontu FD, Docent
Projektdirektör, utvecklingsprojekt inom utbildning
Lärandetjänster vid Aalto-universitetet
[email protected], +358 50 307 7875

Utvärdering av undervisning och lärande – TEE

Målet med TEE 2020 -utvärderingen är att identifiera utvecklingsbehov i utbildning och undervisning vid Aalto samt lyfta fram och utvärdera resultaten under Aaltos 10 år.

A photo of Aalto University students discussing, photo by Aino Huovio
  • Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Nya teknologie hedersdoktorer
Pris och utmärkelser, Pressmeddelanden Publicerat:

Fem nya teknologie hedersdoktorer 2024 vid Aalto

Hedersdoktorerna promoveras i ceremoniella promotion i juni.
AllWell SQ
Universitetet Publicerat:

AllWell?-enkäten för år 2024 besvarades av 36 % av målgruppen

Enkäten skickades till andra årets kandidatstuderande och första årets magisterstuderande.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Utnämningar, Pressmeddelanden Publicerat:

Raili Pönni har utnämnts till utvecklingschef vid Aalto-universitetet

Raili Pönni har tidigare varit planeringschef och ställföreträdande utvecklingschef vid universitetet.