Internationell handel

Vår mission
Enheten för internationell handel fokuserar på utveckling av strategisk och ledningsorienterad kompetens som är en vital del av en alltmer komplex och kulturellt diversifierad global miljö.
Vi strävar efter att vara den ledande enheten för internationell handel i Europa.
Vårt förflutna och nutid
Vår fakultet har sedan 1989, influerat av industrispecifika talanger, varit en banbrytare inom handelsstudier genom att erbjuda ett fullkomligt engelskspråkigt magisterprogram med exempelövningar ur verkligheten
Vi fortsätter denna anda av framåtsträvande genom att utveckla undervisning och forskning i yttersta framkant inom internationell handel. Vår rigorösa forskning i kombination med vår fakultets och våra studerandes diversifierade bakgrund utgör en god bas för utbildning av yrkeskompetenta individer med kreativa och ansvarstagande förhållningssätt med förmåga att tackla globala utmaningar.
Kontaktinformation
Handelshögskolan
Ekonomplatsen 1

Recent publications
Process innovation in small- and medium-sized enterprises
Boundary spanners
The Measurement and Communication of Effect Sizes in Management Research
Pronunciation Scoring System Embedded into Children’s Foreign Language Learning Games with Experimental Verification of Learning Benefits
Entrepreneurial decision-making in start-up location choice: The role of founder’s cognitive process and decision-making heuristic
The Role of Social Capital in Location Perceptions of Startup Founders: Information Asymmetry in Early-Stage Location Decisions
A fifth wheel? : Local language skills and work-related outcomes among foreign employees
From structural to transition effects: Institutional dynamism as a deterrent to long-term investments by MNEs
Digital empowerment: A routine dynamics perspective on HR transformation
Foreword
- Publicerat:
- Uppdaterad: