Stipendier och bidrag

Stipendier från Oiva Allan Pölkkynen fonden

Oiva Allan Pölkkynens fond delar ut ett årligt stipendium till begåvade studerande vid Högskolan för kemiteknik.

Aalto-universitetets högskola för kemiteknik delar årligen ut stipendier från Oiva Allan Pölkkynen fonden. Fonden öppnar årligen ansökningarna till begåvade studerande från högskolan för kemiteknik. CHEM studeranden i följande program övervägs:
- Kandidatprogram i kemiteknik
- Aalto Bachelor's Programme in Science and Technology (kemiteknik huvudämne)
- Master's Programme in Chemical, Biochemical and Materials Engineering
- Life Science Technologies - med huvudämnet Biosystems and Biomaterials Engineering
- Master's Programme in Advanced Energy Solutions - med huvudämnet Industrial Energy Processes and Sustainability
- Creative sustainability
- International Design Business Management

Antalet och summan på stipendierna meddelas årligen. De beviljade stipendierna betalas ut i en delbetalning. Detta stipendium kan endast beviljas en gång för en studerande.

Stipendierna är främst avsedda för studerande från årskurserna 2-4. Vid utdelning av stipendierna läggs vikt vid god akademisk framgång (genomsnitt av studier minst 3, genomförda studier i snitt 55 sp/år) och internationalisering relaterad till studier, såsom genomförd eller planerad utbytesperiod. Att söka stipendiet för att göra ett diplomarbete är möjligt med förutsättning att diplomarbetet är obetalt och inga andra stipendier har beviljats för det.

Ansökningstid: 6 – 31 maj 2024

Aalto-universitetets högskola för kemiteknik tillkännager att Oiva Allan Pölkkynens stipendier är öppna för ansökningar.

Fonden beviljar upp till tre (3) stipendier på 1000 euro. De beviljade stipendierna betalas ut i en delbetalning. Detta stipendium kan endast beviljas en gång för en studerande.
Ansökan görs elektroniskt: https://forms.aalto.fi/s/grantsForm?grant_id=a4jQt0000000oEX

Ansökan ska vara inlämnad senast 31.05.2024.

För ytterligare information vänligen kontakta chefen för studieärenden Anni Rintala via e-post: [email protected]

Ge respons på sidan

• Publicerat: