Jennifer S. Lipkin och Heli Juuti

Sjukdomar, bölder, virus, utomjordingar och reinkarnation. Sådana ämnen har vi diskuterat idag. Projektet är ännu i startgroparna.
Aalto-yliopisto, Otaniemi stories: Jennifer S. Lipkin & Heli Juuti, tila- ja kalustesuunnittelun opiskelijoita / Kuvaaja: Sinikoski

”Sjukdomar, bölder, virus, utomjordingar och reinkarnation. Sådana ämnen har vi diskuterat idag. Någonstans i bakhuvudet finns en tanke om hur man till exempel i den japanska kulturen förstår att se skönheten i allt, även i brister. Med denna attityd fortsätter vi framåt, fastän projektet ännu är i startgroparna. Arteks klassiska möbler är så heliga i Finland, att det känns som om man äter av den förbjudna frukten då man till exempel tar till värmepistolen för att modifiera dem.”

Jennifer S. Lipkin och Heli Juuti, studerande i interiör- och möbeldesign

• Publicerat: