Aalto-yliopisto Junior

Om oss

Aalto-universitetet Junior erbjuder barn och unga i Finland en inblick i högskolevärlden. När nyfikenheten är gränslös går det att göra vad som helst!
Aalto-yliopisto Junior toimii Otaniemen kampuksella aivan metron vieressä. Kuva: Aalto-yliopisto Junior / Mikko Raskinen
Aalto-universitetet Junior finns på Otnäs campus alldeles bredvid metrostationen. Bild: Aalto-yliopisto / Mikko Raskinen

Aalto-universitetet Junior inspirerar till lärande inom olika områden

Aalto-universitetet Junior verkar i gränslandet mellan universitetet och skolvärlden genom att inspirera och främja lärande och undervisning inom ekonomi, konst, teknologi och naturvetenskap. Vår verksamhet innefattar studiebesök, läger, evenemang, kurser och tävlingar som riktar sig till barn, unga, lärare, skolgrupper och familjer.

Besöksadress: Kemistvägen 1B, Otnäs, Esbo.

Veli-Mat­ti Ikä­valko

administrativa frågor och samarbete

Sini Kivioja

kommunikation

Pilvi Saaristo

studiebesök, läger och klubbar

Heidi Sillanpää

naturvetenskap och matematik

Heidi Simppala

konst och design, ekonomi och entreprenörskap

Riik­ka Keto-Tokoi

teknik och programmering

Aleksi Höylä

teknologiatuokiot
Kaksi suojalaseihin, valkoisiin laboratoriotakkeihin ja sinisiin suojakäsineisiin pukeutunutta yläkoululaista tarkastelee mittalasissa olevaa näytettä.
Kuva: Aalto-yliopisto Junior / Kalle Kataila

Håll dig informerad om vår verksamhet

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera på Aalto-universitetet Juniors nyhetsbrev och håll koll på aktuell information, kommande evenemang och annat roligt som är på gång. Genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev är du bland de första som får information om anmälningstider och andra viktiga nyheter. Nyhetsbrevet riktar sig i första hand till lärare och skickas ut två gånger per månad på finska.

Prenumerationsblankett för nyhetsbrev

Följ oss i sociala medier

Dela din bild med hashtaggen #aaltojunior och följ oss i sociala medier.

Instagram @aaltouniversity_juniorFacebook

Girl sitting on a tree with a magnifying glass

Vi skapar morgondagen i dag

Genom att donera till Aalto-universitetet Junior bidrar du till att skapa en värld där barn och unga är medvetna om sin potential samt fulla av hopp och mod att ta itu med morgondagens problem.

Donera en framtid

Aalto-universitetet Junior hör till det nationella nätverket LUMA-center Finland.

• Publicerat:
  • Uppdaterad: