“Sain monialaisista opinnoista idean maisteriohjelmasta, johon voisin hakea”

Katariina Korolainen on informaatiotekniikan toisen vuosikurssin opiskelija Perustieteiden korkeakoulussa. Hän valitsi monialaisia UWAS-opintoja Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulusta.
Aalto University, UWS Studies, Katariina Korolainen, photo Minna Pasanen

Kuka olet ja mitä opiskelet, entä mikä sai sinut valitsemaan monitieteisiä opintoja?

Olen Katariina Korolainen, informaatiotekniikan toisen vuosikurssin opiskelija Perustieteiden korkeakoulusta. Opintoni ovat aika monitieteisiä. Digitaalinen media on osa opintojani ja sivuaineeni on media. Hain Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun monialaisia kursseja oman kiinnostukseni pohjalta nyt jo aika varhaisessa vaiheessa. Harrastan valokuvausta, maalaamista ja piirtämistä. Haluaisin oppia myös digitaalista maalaamista.

Mistä sait tietoa monialaisista kursseista ja mikä opinnoissa oli parasta?

Bongasin julisteen seinältä ja kuulin UWS-opinnoista vanhemmalta opiskelijalta. Halusin nähdä välillä muidenkin alojen tyyppejä. Örön saarikurssilla oli mukana monta maisteriopiskelijaa. Itselleni tuli ajatus mihin maisteriohjelmaan voisin yrittää hakea. Suoritin viime vuonna UWS-kursseja noin kuuden opintopisteen verran. Opiskelu oli tosi erilaista kuin teknisellä puolella. Tykkäsin kovasti!

Miten voit hyödyntää uutta osaamista?

On site Island Workshopissa olimme kaksi-kolme yötä, vähän niin kuin leirikoulussa. Aamupäivällä oli tehtäviä, lounas ja myöhemmin iltapäivällä käytiin tehtäviä läpi. Örössä oli kaksi vastuuopettajaa ja assari. Saarikurssilla varsinkin tutustui muihin nopeasti. Tekeminen oli paljon henkilökohtaisempaa ja työskentely omaehtoista.

University wide studies (UWS) -konsepti on monitieteisen yliopiston näkökulma opiskeluun, jossa tekniikka, talous ja johtaminen sekä taide kohtaavat. Se on syntynyt yliopiston tarpeesta yhdistää tieteenaloja uusien, luovien ratkaisujen löytämiseksi ja kurssitarjonnan järjestämiseksi. UWS-kurssitoteutuksissa yhdistyy eri alojen opiskelijoiden taustasta tulevat ongelmanratkaisutavat ja käsitemaailmat.

Aallon sivuainemessut 7.3.2019, klo 12-15, Kandidaattikeskus

Anton Jantunen Aberdare vuorilla Keniassa.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Alumni Anton Jantunen: Työssäni erityisen hyödyllisiä taitoja ovat analyyttisyys ja isojen kokonaisuuksien ja eri asioiden keskinäisten yhteyksien ymmärtäminen

Anton Jantusen polku vei isojen konsulttiyritysten ja startupien kautta töihin Nairobiin YK:n sanitaatioon, hygieniaan ja kuukautisterveyteen keskittyvään rahastoon, missä hän keskittyy innovatiivisten rahoitusmallien kehittämiseen.
Course work for Smart Wearables
Opinnot Julkaistu:

Smart Wearables -kurssit opettavat opiskelijoille insinööri- ja muotoilutaitoja

Smart Wearables -kurssien monialaisissa tiimeissä syntyy uskomattoman luovia projekteja, joiden parissa eri alojen opiskelijat pääsevät oppimaan toisiltaan.
Kuva opiskelijoista juttelemassa
Opinnot Julkaistu:

Tauolta tutkintoon - Back on track –työpajasarja 8.10. & 29.10.2024

Aallon opintopsykologit ja opinto-ohjaaja järjestävät kahden kerran mittaisen workshopsarjan opintoihin palaaville tai viimeisen vuoden aikana hyvin vähän opiskelleille syksyllä 2024 englanniksi.
Havainnekuva puisesta lavarakenteesta torimaisemassa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Wood Programin 30-vuotisjuhlaprojekti nousee Kuhmon torille

Aalto-yliopiston puuarkkitehtuuriin erikoistuvat opiskelijat toteuttavat joka vuosi Wood Program -projektin. Opintokokonaisuuden 30-vuotisjuhlavuonna yhteistyökumppanina toimii Kuhmon kaupunki. Toteuttava kohde on Kuhmon torille nouseva torilava.