Sähköinsinöörikilta juhlii satavuotista taivaltaan

Ilmoittaudu mukaan SIK100-seminaariin lauantaina 23.10.2021
SIK 100 seminaari

Satavuotisen SIKin kunniaksi järjestettävä SIK100-seminaari on vuosisadan mielenkiintoisin katsaus sähkötekniikkaan.

Seminaarin teemana on sähköalan avainasema globaalien haasteiden ratkomisessa.

Seminaari koostuu neljästä mielenkiintoisesta puheenvuorosta ja cocktailtilaisuudesta. Ilta huipentuu gaalaillalliseen, jossa juhlitaan SIKiä sekä sähkötekniikan alumniyhdistystä Sklubia.

Pitempään juhliville on luvassa vielä jatkot. Seminaari sekä gaalaillallinen järjestetään Otaniemen Dipolissa ja jatkot Trap Factoryssa.

Ilmoittautudu mukaan osoitteessa sik100.fi/events Kyseisestä linkistä on lisäksi luettavissa tapahtuman koronaturvallisuusohjeistus. Ilmoittautuminen on auki 8.10. asti.

12.00 - 13.00 Cocktailtilaisuus
13.00 - 13.10 Sähkötekniikan korkeakoulun vuoden 2021 alumnin julkistus ja puhe Dekaani Jyri Hämäläinen ja vuoden alumni
13.10 - 13.50 Toimitusjohtaja Pekka Tiitinen, ABB Oy
Innovaatiot ja teknologia kestävän maailman rakentamisessa
13.50 - 14.30 Aalto-professori Maarit Karppinen
Seuraavan sukupolven akku- ja termosähkömateriaalit kestäviin sähkönvarastointiratkaisuihin
14.30 - 14.50 Tauko
14.50 - 15.30 Viestintävirasto Traficomin pääjohtaja Kirsi Karlamaa
Viestintäteknologioiden evoluutio ja vaikutukset kyberympäristöön
15.30 - 16.10 Kansanedustaja Atte Harjanne
Seuraavat 100 vuotta sähköinsinöörin silmin – globaalit reunaehdot kestävälle kehitykselle
16.10 - 16.20 Lopetuspuhe
19.00 - 23.00 Gaalaillallinen
23.00 - 02.00 Jatkot

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.