Posti on Kauppakorkeakoulun uusin Premium Partner ja ensimmäinen Learning Hubin tukija

Posti tukee uutta oppimiskeskusta, Rooftop Learning Hubia.
Design Manager Tommi Kantola ja viestintäpäällikkö Anne Huhtala kertoivat opiskelijoille postimerkkien suunnittelusta.

Posti on 1.1.2015 alkaen Kauppakorkeakoulun partneri. Yhteistyö lähti virallisesti käyntiin 12.2.Töölön kampuksen Learning Hubissa järjestetyssä tilaisuudessa, jossa Posti esittäytyi koulun opiskelijoille sekä henkilökunnalle. Posti on ensimmäinen yhteistyökumppani, jonka sopimukseen sisältyy myös Learning Hubin tilojen tukeminen.

− Käytännössä kolmivuotinen sopimus tarkoittaa sitä, että Posti on mukana Kauppakorkeakoulun partneriohjelmassa Premium Partnerina, kuitenkin niin että ohjelman kautta koordinoidaan tarvittaessa myös muita Postin yhteistyöaktiviteetteja Aallon muiden koulujen kanssa. Toivotamme ilolla Postin mukaan yhteistyön piiriin, kertoo Anne Salonvaara Kauppakorkeakoulun yrityssuhteista.

Partnerisopimukseen normaalisti sisältyvän nimikkosalin sijaan Posti halusi lähteä mukaan tukemaan Kauppakorkeakoulun päärakennuksen 5. kerroksessa sijaitsevaa uutta oppimiskeskusta, Rooftop Learning Hubia. Hubin sohville ovatkin ilmaantuneet Postin oranssit tyynyt ja tilassa on muutakin Postiin liittyvää.

− Tukemalla Learning Hubia haluamme olla aktiivisesti läsnä opiskelijoiden arjessa. Oli luontevaa järjestää yhteistyömme lanseeraustilaisuus täällä ja esitellä Postia laajemminkin opiskelijoille, kertoo yhteistyöstä Postin puolelta vastaava HRD Manager Elvira Vainio.

Tilaisuudessaan Learning Hubissa Posti avasi toimintaansa neljällä eri pisteellä, jossa kerrottiin mm. siitä, miten uuteen Posti-brändiin päädyttiin ja mitä sillä halutaan viestiä. Lisäksi tarjolla oli tietoa ensi kesän avoinna olevista työpaikoista kauppatieteiden opiskelijoille. Myös postimerkkien suunnittelun uusiin innovaatioihin tuoksuineen ja ääniefekteineen päästiin tutustumaan.

− Lähdimme mukaan Kauppakorkeakoulun partneriohjelmaan, koska Postille on tärkeää pysyä ajan hermolla sekä päästä tuoreiden näkökulmien ja uusimman tiedon lähteille, Elvira Vainio toteaa ja jatkaa: me puolestaan tarjoamme esimerkiksi Postin laaja-alaisen osaamisen logistiikka-alan asiantuntijana Kauppakorkeakoulun käyttöön.

Partneriohjelman kautta yritykset pääsevät tekemään pitkäjänteistä yhteistyötä Kauppakorkeakoulun kanssa monella eri osa-alueella. Työnantajamielikuvan kehittäminen, opetukseen osallistuminen, tutkimusyhteistyö esimerkiksi opiskelijaprojektien yhteydessä sekä vierailuluennoitsijana toimiminen ovat kaikki esimerkkejä mahdollisista yhteistyön tavoista.

Lisätietoja:
Anne Salonvaara
Corporate Relations Manager, Kauppakorkeakoulu
p. 050 590 5620

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.
Ursula von der Leyen pitämässä avajaispuhetta
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

New European Bauhaus -festivaali toi yhteen Euroopan päättäjiä ja monialaisen kestävän kehityksen asiantuntijoita

Aalto-yliopisto oli mukana New European Bauhaus -festivaalilla kestävää rakentamista käsittelevällä näyttelyllään Time out! Rethinking construction.
Biomateriaaleja
Yhteistyö Julkaistu:

Metsien tuottamaa arvonlisää on mahdollista nostaa merkittävästi

Metsäbiotalouden tiedepaneelin ensimmäisen selvityshankkeen tulokset on julkaistu. Laskelmien mukaan metsien tuottamaa arvonlisää on mahdollista nostaa merkittävästi ilman lisähakkuita: selvityksen mukaan vuonna 2035 Suomen metsistä voitaisiin saavuttaa jopa 15,6 miljardin euron arvonlisä, mikä tarkoittaa 80 % kasvua verrattuna vuoden 2019 tasoon.