Kauppakorkeakoulun yhteistyöyritykset tapasivat opiskelijoita Otaniemessä
Kauppakorkeakoulun Partneriohjelma rakentaa ja ylläpitää monimuotoista ja aktiivista yhteistyötä yritysten ja koulun välillä, sekä edistää yritysyhteistyötä koko Aalto-yliopistossa. Tällä hetkellä mukana on 13 yritystä, joista 10 esittäytyi opiskelijoille Partneripäivässä 20. syyskuuta.
”Järjestämme partneripäivän vuosittain siksi, että haluamme tehdä yhteistyöyrityksemme tutuiksi opiskelijoillemme heti opintojen alkuvaiheesta saakka”, kertoo Anne Salonvaara Kauppakorkeakoulun ulkoisista suhteista.
”Partneriyrityksemme ovat aktiivisesti läsnä opiskelijoiden arjessa, oli kyse sitten luennointiyhteistyöstä, erilaisista opiskelijaprojekteista tai vaikkapa opiskelijoiden työnhaun koulutuksista rekrytointeihin liittyen”, Salonvaara sanoo.
Uramahdollisuudet tutuiksi
Partneripäivässä yritykset pääsevät kohtaamaan opiskelijoita kasvotusten ja samalla kertomaan esimerkiksi uramahdollisuuksista opintojen eri vaiheissa.
”Kävimme opiskelijoiden kanssa pitkiä ja innostavia keskusteluja. Tapahtumasta jäi tosi hyvä fiilis”, iloitsi Ilkka Kallonen, Finnairin Talent Acguisition and Employer Branding Specialist.
Usealla partneriyrityksellä on parhaillaan rekrytointeja käynnissä, joten varsinkin CV-neuvonta oli hyvin suosittua tapahtumassa. Deloitte piti CV-klinikkaa omassa nimikkosalissaan.
”CV-klinikka oli tänä vuonna ständimme ehdoton vetonaula. Opiskelijoita oli iloksemme jonoksi asti Deloitte-salin ovella”, kertoi Riikka Niemelä Deloitten Talent-tiimistä.
Partneriohjelman uusin yhteistyöyritys Elisa osallistui niin ikään Partneripäivään.
”Erityisesti jäi mieleen positiivisena seikkana se, että moni nuorempikin opiskelija tuli rohkeasti juttelemaan, ja kävimme monta hyvää keskustelua siitä, mitä uramahdollisuuksia Elisa voi tarjota eri opiskeluvaiheessa oleville kauppislaisille”, totesi Emilie Sohlström, Elisan rekrytointikoordinaattori.
Siltoja teorian ja käytännön liike-elämän välille
Hanna-Leena Hemming Suomen Ekonomeista ja Maria Pekkala Helsingin Ekonomeista luovuttivat Kauppakorkeakoulun Jonna Söderholmille rahapuun symbolina lahjoituksestaan.
Professori Rita Järventie-Thesleff Aallon GM/CEMS-maisteriohjelmasta oli tapahtuman jälkeen yhtä hymyä.
”Aallon CEMS-ohjelman myötä opiskelijat tekevät paljon yhteistyötä CEMS Corporate Partnereiden kanssa, joista moni on koulumme partneriyritys. Tapahtuma oli meille todella hyödyllinen: saimme kerrottua opiskelijoille upeasta ohjelmastamme ja luotua arvokkaita kontakteja myös uusiin yhteistyöyrityksiin”, hän sanoi.
Partneripäivässä huomioitiin myös Suomen Ekonomien Aalto-yliopiston kauppatieteelliseen koulutukseen ja tutkimukseen myöntämä 100 000 euron lahjoitus, jonka keskiössä ovat nimenomaan opiskelijat.
"Innokkaimmin yritysyhteistyötä kaipaavat maisterivaiheen opiskelijat. He ymmärtävät, miten tärkeää on rakentaa siltoja teorian ja käytännön liike-elämän välille", totesi Suvi Eriksson, Suomen Ekonomien koulutuspolitiikan asiantuntija.
”Yliopistoissa vankka tutkimus auttaa luomaan korkeatasoista opetusta. Siihen perustuva osaaminen antaa ekonomeille parasta turvaa omaa tulevaisuuttaan varten. Turvaa, jota Suomen Ekonomit työelämän aikana täydentää", kiteytti puolestaan Hanna-Leena Hemming, Suomen Ekonomien toiminnanjohtaja.
Partneripäivään osallistuivat seuraavat yritykset: Deloitte, CGI, Elisa, Fazer, Finnair, EY, KPMG, OP, Nokia ja PwC. Tapahtuman järjesti Kauppakorkeakoulun ulkoiset suhteet -yksikkö.
Lisätiedot
Anne Salonvaara, erityisasiantuntija, ulkoiset suhteet
+358 50 5905620
[email protected]