In-Between -konferenssin ilmoittautuminen on auennut

Konferenssi kestää neljä päivää ja levittäytyy kahteen kaupunkiin: 14.-17.4. Helsingissä ja Tukholmassa
inbetween1_fi.jpg

Tapahtuman tavoitteena on kartoittaa ja tutkia taiteen ja kasvatuksen yhteiskunnallisuutta nykypäivän Pohjoismaissa. Vaikka Pohjoismaat vielä osittain tukeutuvat hyvinvointivaltion ideaaleihin kulttuuri- ja kasvatuspolitiikassaan, paineet uudistamiselle ovat kovat poliittisen spektrin kaikilta laidoilta.

Konferenssin keskeisenä kysymyksenä on, mitä taiteen ja kasvatuksen politisoituminen jälki-hyvinvointiyhteiskunnassa tarkoittaa ja mitä pohjoismainen konteksti vaikuttaa tähän keskusteluun. Tätä kysymystä lähestystään kolmen yhteennivoutuvan teeman kautta:

1) Taide ja kasvatus: Mikä on taidekasvatuksen rooli hyvinvointiyhteiskunnan uudelleenmäärittelyssä?

2) Taide ja instituutiot: Minkälaisiin haasteisiin yhteiskunnallinen taide törmää jälkihyvinvointiyhteiskunnassa? Minkälaisia vaihtoehtoja voimme esittää perinteisille taide- ja kasvatusinstituutioille?

3) Taide ja yhteiskunta: Miten taiteen ja kasvatuksen yhteiskunnallisuus muotoutuu nyky-Pohjoismaissa?

In-Between on suunnattu taitelijoille, taidekasvattajille, tutkijoille, kuraattoreille, aktivisteille ja kaikille taiteesta, kasvatuksesta ja politiikasta kiinnostuneille. Tapahtuma kestää neljä päivää ja levittäytyy kahteen kaupunkiin: 1,5 päivää Helsingissä ja 1,5 päivää Tukholmassa. Osallistuminen on maksutonta. Ohjelma koostuu kutsutuista puheenvuoroista, paneeleista, työpajoista sekä Checkpoint Helsingin ja Tensta Konsthallin kuratoimista taidetapahtumista.

In-Between järjestetään Aalto-yliopiston, Konstfackin, Islannin taideakatemian, Checkpoint Helsingin ja Tensta Konsthallin yhteistyönä. Projekti on saanut tukea Pohjoismaiden ministerineuvoston Nordplus Horizontal -ohjelmalta.

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.