Hae mukaan tosielämän tutkimushankkeeseen valtamerten kestävyydestä 25.1. mennessä

Aalto-yliopiston opiskelijat voivat hakea mukaan Lissabonin yliopistossa toteutettavaan monitieteiseen tutkimushankkeeseen, jossa pyritään ratkaisemaan valtamerten kestävyyteen liittyvä tärkeä haaste.
Image of ocean with a seal, corals and a plastic bag. Logo of ULisses.

ULISSES - University of Lisbon Interdisciplinary Studies on Sustainable Environment and Seas on hanke, joka antaa opiskelijoille syvällistä tietoa meriin liittyvistä ongelmista. Osallistujat haastetaan ratkaisemaan kiireellinen tosielämän ongelma ja työskentelemään yhdessä monitieteisessä ja kansainvälisessä tiimissä. Hankkeeseen osallistuvat opiskelijat ovat kolmen viikon ajan osa kansainvälistä monitieteistä tiimiä, jonka tehtävänä on kehittää innovatiivisia tekniikoita, jotka voivat auttaa ratkaisemaan tärkeän valtamerten kestävyyteen liittyvän haasteen. Kolmen viikon ryhmätyöskentelyä edeltää valmisteluvaihe (verkko-opiskelun avulla), joka kestää 10 viikkoa.

Miksi hakea mukaan ULISSESiin?

• Saat työskennellä kiehtovan hankkeen parissa osana kansainvälistä ja monitieteistä tiimiä, jota tukevat tutkimusavustajat ja kunkin tieteenalan asiantuntijat.
  • Luot yhteyksiä ja teet yhteistyötä muiden koulujen ja maiden kollegojen kanssa.
  • Syvennät tietämystäsi merestä ja sen merkityksestä planeettamme kestävyyden kannalta.
  • Tutustut tuleviin koulutus- ja uranäkymiin

Hankkeen päätyttyä oppilaat tuntevat seuraavat asiat:

• meritieteeseen liittyvien eri tieteenalojen perusteet;
  • polymeereihin liittyvän materiaalitieteen keskeiset periaatteet;
  • muovisaasteen vaikutus biologisten järjestelmien aineenvaihduntaan;
  • robotiikan perusperiaatteet ja autonomisten ajoneuvojen suunnittelu meren tutkimista varten;
  • materiaalien kierrätyksen perustekniikat ja kiertotalouden periaatteet;
  • projektinhallintamenetelmät.

Kuka voi hakea?

Sinun on oltava kirjoilla jossakin Aallon perustutkinto- tai jatko-ohjelmassa.

Sinun tulisi olla kiinnostunut meritieteistä, ympäristöstä, terveystieteistä, biologiasta, kemiasta ja tekniikasta.

Sinulla on halu työskennellä monitieteisessä ja kansainvälisessä tiimissä.

Koska ULISSES-ohjelman kieli on englanti, odotamme osallistujilta riittävää englannin kielen taitoa, jotta he voivat osallistua ohjelmaan täysimääräisesti (jokapäiväinen viestintä, aktiivinen ryhmätyöskentely, suullinen esittely, kirjalliset raportit).

Kalenteri 2023

Hakemukset tammikuun 25. päivään mennessä täällä

Valmisteluvaihe 13. helmikuuta - 21. huhtikuuta (verkko-opiskelukurssi).
Tiimiprojekti 13. heinäkuuta - 21. heinäkuuta (Lissabonissa)

Tämä ohjelma on maksuton. ULISSESin kieli on englanti.

Opiskelijat voivat hakea Erasmus-apurahaa osallistuakseen Blended Intensive -ohjelman fyysiseen liikkuvuuteen. Ota yhteyttä Aalto-yliopiston Erasmus+ -koordinaattoriin [email protected], kun laadit hakemustasi.

Vieraile ULISSES-hankkeen sivuilla tai lähetä kysymyksesi sähköpostitse

ULISSES on osa Unite! European University Alliance -yliopistoyhteistyötä.

Yliopistoverkosto Unite!

Anna palautetta sivusta

Path in the Laajalahti nature area
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Hyvinvointireitti Otaniemen kampuksella

Viidestä pisteestä koostuvan hyvinvointireitin teemoina ovat tunteiden havainnointi, luontosuhteen vaaliminen, kehollisuus, rauhoittuminen ja kohtuullisuuden pohdinta
Student guide illustration, language and communications studies
Opinnot Julkaistu:

Kieliä, kulttuuria ja viestintää V periodissa

Kielikeskuksessa on viidennessäkin periodissa tarjolla monipuolisesti kielten, kulttuurin ja viestinnän kursseja.
MyCourses

MyCoursesin käyttökatko 2.5.2024 klo 10.00-17.00

MyCourses ei ole käytettävissä katkon aikana.
Ryhmätilanne

Opiskelukykysi ja -hyvinvointisi tueksi, huhtikuu 2024

Hei opiskelija! Muistathan, että Aalto-yliopisto tarjoaa opiskelijoille erilaisia palveluita opiskelun sujumisen tueksi. Lisätietoja ajankohtaisista asioista löytyy alta.