Digital Business Master Class – kurssi, jota tarvitaan jatkuvasti muuttuvassa liiketoimintaympäristössä

DBMC-kurssi on houkutellut mukaan erilaisia oppijoita perustamisvuodesta 2018 lähtien. Shane McMahon osallistui DBMC:hen kesällä 2021 ja oli erityisen iloinen päästessään työskentelemään ympäristöratkaisujen parissa kurssin yritysprojektissa.
Shane McMahon sitting on a transparent glass floor high up in a skyscraper where you can see the ground beneath him.

Aalto-yliopiston kesäkoulun Digital Business Master Class (DBMC) on intensiivikurssi, joka keskittyy digitaaliteknologioihin yritysten rakentamisen työkaluina. Kurssi on houkutellut mukaan paljon erilaisia ​​oppijoita perustamisestaan, vuodesta 2018 lähtien: yliopisto-opiskelijoita kaikkialta maailmasta, työelämässä toimivia asiantuntijoita, jotka haluavat pysyä ajan tasalla digitaalisesta kehityksestä, ja yrittäjiä, joiden tavoitteena on ottaa seuraava askel liiketoimintansa kehittämisessä.

Keskustelimme Shane McMahonin kanssa, joka on DBMC-alumni sekä Lead Consultant in Organisational Resilience ja osaomistaja Horizonscanissa, pienessä konsulttitoimistossa Englannissa.

"Toisin kuin monet kollegani DBMC-kurssilla, en mennyt yliopistoon, kun valmistuin koulusta. Olen kotoisin Irlannista ja työskentelin 10 vuotta Lontoon hälytyspalvelussa. Viime aikoina minulla on ollut mahdollisuus suorittaa maisterintutkinto riskien, kriisinhallinnan ja johtamisen alalta. Olen vastuussa harjoittelija- ja juniorikonsulttiemme kehittämisestä työssä, ja tätä varten minun on ylläpidettävä tietämystäni liiketoimintaympäristön muutoksista", kertoo Shane.

Miksi valitsit DBMC:n?

"Vuonna 2020 globaalin pandemian keskellä yritykseni siirtyi työntekijöiden omistamaan liiketoimintamalliin, jonka jälkeen olemme asettuneet uusiin rooleihimme ja velvollisuuksiimme. Minulle tämä siirtymä korosti joidenkin henkilökohtaisten ​​taitojen puutteita, erityisesti digitaalisen liiketoiminnan suunnittelussa ja datan käytössä. Tulin DBMC:hen Aallossa löytääkseni kurssin, joka antaisi minulle syvää ymmärtämystä digitaalisesta liiketoiminnasta. Intensiivinen kahden viikon kurssi houkutteli minua, koska halusin haastaa itseäni", Shane jatkaa.

Lue artikkeli kokonaisuudessaan englanniksi tästä.

Students in front of Väre building of Aalto University campus

Aalto-yliopiston kesäkoulu

Aalto-yliopiston kesäkoulu tarjoaa korkealaatuisia akateemisia kesäkursseja ja -ohjelmia Aalto-yliopistossa.

Four students discussing during group work

Digital Business

Digital Business on haastepohjainen kurssi, joka keskittyy digitaalisten teknologioiden soveltamiseen liike-elämässä. Intensiivisen kurssin aikana opiskelijat ratkovat yritysten digihaasteita kansainvälisissä ja monitieteellisissä tiimeissä.

Aalto-yliopiston kesäkoulu
URL kopioitu

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Potrettikuva Suzanne Innes-Stubbista, hän hymyilee ja katsoo kohti kameraa
Nimitykset, Yliopisto Julkaistu:

Suzanne Innes-Stubb nimitetty johtavaksi työelämäasiantuntijaksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakouluun

Yritysjuridiikan asiantuntija Innes-Stubb vahvistaa Kauppakorkeakoulun osaamista vastuullisessa yritystoiminnassa. Hän aloittaa tehtävässä syyskuun alussa.