Aalto-yliopiston hakijamäärä nousi

Tekniikan ala houkutteli 11 % enemmän ensisijaisia hakijoita. Kauppatieteiden suomenkielisen ohjelman ensisijaisten hakijoiden määrä nousi 8 %.
hakijamaara2017_fi_fi.jpg

Viime keskiviikkona päättyneessä korkeakoulujen yhteishaussa Aalto-yliopistoon haki yhteensä 9 984 eri hakijaa. Vastaava luku viime vuonna oli 9 606 eli hakijamäärä nousi 3,9 %. Alakohtaisesti hakijamäärä kasvoi eniten tekniikan alalla, missä ensisijaisten hakijoiden määrä kasvoi 11 % edellisvuoteen verrattuna.

Tekniikan alan hakukohteisiin oli 5 656 hakijaa. Kauppatieteiden suomenkieliseen kandidaattiohjelmaan haki 3 861 henkilöä ja englanninkieliseen International Business -ohjelmaan Mikkelissä 742 hakijaa. Taiteiden alalla hakijoita oli 2 060. Aalto-yliopiston oli valinnut ensisijaiseksi hakutoiveekseen 61,4 % hakijoista.

Tekniikan alalla ensisijaisten hakijoiden määrä nousi eniten informaatioverkostojen, tietotekniikan, bioinformaatioteknologian ja tuotantotalouden hakukohteissa, joista jokaisessa nousua tapahtui yli 20 % viime vuoteen verrattuna. Kauppatieteiden alan suomenkieliseen kandidaattiohjelmaan hakeneista ensisijaisia hakijoita oli 2 282 ja viime vuoteen verrattuna ensisijaisten hakijoiden määrä kasvoi 7,8 %. Mikkelin englanninkielisessä International Business -kandidaattiohjelmassa hakijamäärä laski noin viidenneksellä viime vuodesta. Hakijamäärän laskuun vaikutti todennäköisesti englanninkielellä järjestettävässä tutkintokoulutuksessa käyttöön otettavat lukuvuosimaksut. Taiteiden alalla hakijamäärä pysyi lähes ennallaan, ja 2 060 hakijasta ensisijaisia hakijoita oli 1 319. Hakuajan päättymiseen mennessä ennakkotehtävät palautti 1 487 hakijaa.

Aalto-yliopisto julkaisee valtakunnallisen yhteishaun tulokset 30.6.2017.

Lisätietoja:
Eija Zitting, oppimispalveluiden vastaava päällikkö, [email protected]

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.
Opiskelijoita tutkimassa kirjaston hyllyjen sisältöä
Opinnot Julkaistu:
Two African women working on a project
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Yrittäjyyden sisällyttäminen metsä- ja maatalouskoulutukseen on ratkaisevan tärkeää Afrikalle

Apulaisprofessori Patrick Shulist kehittää yrittäjyyskoulutusta yhdessä afrikkalaisten kumppaneiden kanssa.