Aalto-yliopiston hakijamäärä nousi

Tekniikan ala houkutteli 11 % enemmän ensisijaisia hakijoita. Kauppatieteiden suomenkielisen ohjelman ensisijaisten hakijoiden määrä nousi 8 %.
hakijamaara2017_fi_fi.jpg

Viime keskiviikkona päättyneessä korkeakoulujen yhteishaussa Aalto-yliopistoon haki yhteensä 9 984 eri hakijaa. Vastaava luku viime vuonna oli 9 606 eli hakijamäärä nousi 3,9 %. Alakohtaisesti hakijamäärä kasvoi eniten tekniikan alalla, missä ensisijaisten hakijoiden määrä kasvoi 11 % edellisvuoteen verrattuna.

Tekniikan alan hakukohteisiin oli 5 656 hakijaa. Kauppatieteiden suomenkieliseen kandidaattiohjelmaan haki 3 861 henkilöä ja englanninkieliseen International Business -ohjelmaan Mikkelissä 742 hakijaa. Taiteiden alalla hakijoita oli 2 060. Aalto-yliopiston oli valinnut ensisijaiseksi hakutoiveekseen 61,4 % hakijoista.

Tekniikan alalla ensisijaisten hakijoiden määrä nousi eniten informaatioverkostojen, tietotekniikan, bioinformaatioteknologian ja tuotantotalouden hakukohteissa, joista jokaisessa nousua tapahtui yli 20 % viime vuoteen verrattuna. Kauppatieteiden alan suomenkieliseen kandidaattiohjelmaan hakeneista ensisijaisia hakijoita oli 2 282 ja viime vuoteen verrattuna ensisijaisten hakijoiden määrä kasvoi 7,8 %. Mikkelin englanninkielisessä International Business -kandidaattiohjelmassa hakijamäärä laski noin viidenneksellä viime vuodesta. Hakijamäärän laskuun vaikutti todennäköisesti englanninkielellä järjestettävässä tutkintokoulutuksessa käyttöön otettavat lukuvuosimaksut. Taiteiden alalla hakijamäärä pysyi lähes ennallaan, ja 2 060 hakijasta ensisijaisia hakijoita oli 1 319. Hakuajan päättymiseen mennessä ennakkotehtävät palautti 1 487 hakijaa.

Aalto-yliopisto julkaisee valtakunnallisen yhteishaun tulokset 30.6.2017.

Lisätietoja:
Eija Zitting, oppimispalveluiden vastaava päällikkö, [email protected]

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.