Aalto-yliopiston kesäkoulu
Aalto-yliopiston kesäkoulu tarjoaa korkealaatuisia akateemisia kesäkursseja ja -ohjelmia Aalto-yliopistossa.
Pelien tulevaisuus on kirkkaampi kuin koskaan. Yhä saavutettavammat ja tehokkaat suunnitteluohjelmistot tarjoavat työkalut itseilmaisuun eri taustoista tuleville kehittäjille ja pelaajayleisö kasvaa alati ympäri maailman. Peliteollisuuden kasvaessa yhä inklusiivisemmaksi moninaisten näkökulmien arvostus on korkeammalla kuin koskaan.
Tätä poikkitieteellistä kurssia voi pitää pikakurssina siihen, millä tavoin pelisuunnittelua voidaan käyttää luovana ja palkitsevana mediana. Tutustut pelisuunnittelun taiteellisiin ja teknisiin puoliin samalla kun he kehittelet omia peliprototyyppejä. Pelisuunnittelun käytännölliset ja teoreettiset perusteet käydään läpi luentosarjassa, joiden tueksi kuullaan näkökulmia peliteollisuudesta ja -tutkimuksesta. Luentojen rinnalla toteutetaan prototyyppaus-workshopeja monipuolisilla pelisuunnittelun työkaluilla.
Kurssi on avoin kenelle tahansa aiheesta kiinnostuneelle opiskelijalle ja aikaisempi kokemus pelisuunnittelusta ei ole vaatimus kurssille osallistumiseen. Kurssilla keskitytään low-code/no-code -työkaluihin ja itsenäiseen työskentelyyn, joten kurssi ei välttämättä sovi erityisen kokeneille pelisuunnittelun osaajille. Tällä kurssilla opit pelien taiteellisesta puolesta ja siitä, miten valjastaa se käyttöösi, jotta voit muuttaa ideasi uniikeiksi ja leikkisiksi prototyypeiksi.
Tabatha, kurssin alumni 2023Älä pelkää esitellä ideoitasi. Jos sinulla on peli-idea, prototyyppaa se. Ja ennen kaikkea pidä hauskaa. Tämä on todella hauska kurssi.
Kurssi etenee kolmessa vaiheessa, ja opiskelijoiden tulisi tutustua kurssilla käytettävään ohjelmistoon ennen kahden viikon intensiivikurssia. Opiskelijoilla on mahdollisuus viimeistellä kurssin lopputyö intensiivijakson jälkeen.
Ennen kurssia: valmistautuminen (verkossa)
5.-16. elokuuta: intensiiviviikot (kampuksella)
Kurssin jälkeen: lopputyö (verkossa)
Kurssilla on viisi luentoa ja viisi niitä täydentävää workshopia.
Opiskelijoden odotetaan tuovan omat kannettavat tietokoneet mukaan kurssille ja tutustuvan kurssilla käytettäviin ohjelmistoihin ennen workshopeja. Kurssilla käytettävät ohjelmistot toimivat monilla alustoilla ja ovat selainpohjaisia, joten niillä ei ole erityisiä järjestelmävaatimuksia (esim. Twine, Bitsy, GDevelop).
Kurssi pyrkii demonstroimaan minkä laajuisia töitä on mahdollista luoda itse hyödyntämällä esimerkiksi löytämiäsi digitaalisia resursseja ja tekoälyä.
Kurssilla mahdollistaa työskentelyn kansainvälisissä ja poikkitieteellisissä ryhmissä niin prototyyppausprojekteissa kuin muissa tehtävissä, kuten prototyyppauksessa paperilla.
Kurssilla painotetaan taiteellista kokeilua teknisen osaamisen yli, ja antaa opiskelijalle tarpeellisia taitoja ja teoriatietoa jotta hän voi jatkaa kasvuaan päteväksi ja omannäköisekseen pelintekijäksi.
Yhteensä = 54 h (2 ECTS)
Kurssi arvostellaan hyväksyttynä tai hylättynä.
Huomaathan, että Aalto-yliopiston kesäkoulun tarjoamia kanditasoisia kursseja ei voi sisällyttää Aalto-yliopiston tutkinto-opintoihin.
Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta kurssin aiheesta.
Sinulla tulee olla suoritettuna lukio- tai ammattikoulututkinto tai vastaava kurssin alkaessa.
Sinun ei kuitenkaan tarvitse olla vielä tutkinto-opiskelija yliopistossa voidaksesi osallistua kursseillemme. Lisäksi kesäkurssien opiskelijoiden tulee olla vähintään 18-vuotiaita.
Hakeminen tapahtuu englanniksi. Kuvaile motivaatiokirjeessäsi motivaatiotasi osallistua kurssille:
Motivaatiokirjeen suositeltu pituus on 150-250 sanaa.
Kandikursseilla ei ole alennuksia parteriyliopistoille.
Kurssimaksu ei koske Aalto-yliopiston tutkinto-opiskelijoita. Kesäkoulun kandikursseja ei voi sisällyttää Aallon tutkinto-opintoihin Sisussa.
Vapaa-ajan ohjelma ja sen hinnoittelu julkaistaan ennen hakuajan päättymistä.
Huomioithan, että kurssimaksut eivät kata majoitusta, päivittäisiä aterioita tai joukko liikenteen lippuja kurssin aikana.
Tutustu Aalto-yliopiston kesäkoulun peruutusehtoihin. Saat ehdot kokonaisuudessaan tutustuttavaksesi ennen kurssimaksun tekemistä.
Edward Morell on väitöskirjatutkija Aalto-yliopiston taiteen ja median laitoksella, jossa hän tutkii kokeellista pelisuunnittelua eri taiteellisten kontekstien kautta. Edward on Aalto Online Learningin Online Hybrid Labin jäsen, ja työskentelee opetuspelien ja niihin liittyvien ympäristöjen tutkimuksen ja kehityksen parissa. Hänen töitään on julkaistu muun muassa Digital Games Research Associationissa ja Foundations of Digital Games Conferencessa.
Aalto-yliopiston kesäkoulu tarjoaa korkealaatuisia akateemisia kesäkursseja ja -ohjelmia Aalto-yliopistossa.
Tarjoamme poikkitieteellisiä akateemisia kesäkursseja kandidaattivaiheen opiskelijoille.
Hae Aalto-yliopiston kesäkoulun kursseille tällä lomakkeella. Haku tapahtuu englanniksi.