Aalto-yliopiston kesäkoulu
Aalto-yliopiston kesäkoulu tarjoaa korkealaatuisia akateemisia kesäkursseja ja -ohjelmia Aalto-yliopistossa.
Tämä kurssi on täynnä ja hyväksymme uusia opiskelijoita vain peruutustilanteissa.
Pelien tulevaisuus on kirkkaampi kuin koskaan. Yhä saavutettavammat ja tehokkaat suunnitteluohjelmistot tarjoavat työkalut itseilmaisuun eri taustoista tuleville kehittäjille ja pelaajayleisö kasvaa alati ympäri maailman. Peliteollisuuden kasvaessa yhä inklusiivisemmaksi moninaisten näkökulmien arvostus on korkeammalla kuin koskaan.
Tämä poikkitieteellinen kurssi tarjoaa kurkistuksen siihen, miten pelisuunnittelua ja -kehitystä opetetaan Aalto-yliopistossa. Pelisuunnittelun taiteelliset ja tekniset puolet tehdään tutuksi opiskelijoille samalla kun he kehittävät omia ideoitaan. Käytännölliset ja teoreettiset perusteet käydään läpi luentosarjassa, joiden niiden tueksi kuullaan näkökulmia peliteollisuudesta ja -tutkimuksesta. Luentojen rinnalla toteutetaan prototyyppaus-workshopeja monipuolisilla pelisuunnittelun työkaluilla.
Kurssi on avoin kenelle tahansa aiheesta kiinnostuneelle opiskelijalle ja aikaisempi kokemus pelisuunnittelusta ei ole vaatimus kurssille osallistumiseen. Kurssilla keskitytään low-code/no-code -työkaluihin ja itsenäiseen työskentelyyn, joten kurssi ei välttämättä sovi erityisen kokeneille pelisuunnittelun osaajille. Tällä kurssilla opit pelien taiteellisesta puolesta ja siitä, miten valjastaa se käyttöösi, jotta voit muuttaa ideasi uniikeiksi ja leikkisiksi prototyypeiksi.
Kurssi etenee kolmessa vaiheessa, ja opiskelijoiden tulisi tutustua kurssilla käytettävään ohjelmistoon ennen kahden viikon intensiivikurssia. Opiskelijoilla on mahdollisuus viimeistellä kurssin lopputyö intensiivijakson jälkeen.
Ennen kurssia: valmistautuminen (verkossa)
7.-18. elokuuta: intensiiviviikot (kampuksella)
Kurssin jälkeen: lopputyö (verkossa)
Kurssilla on viisi luentoa ja viisi niitä täydentäbää workshopia. Opiskelijoden odotetaan tuovan omat kannettavat tietokoneet mukaan kurssille ja tutustuvan kurssilla käytettäviin ohjelmistoihin ennen workshopeja. Kurssilla käytettävät ohjelmistot toimivat monilla alustoilla ja ovat selainpohjaisia, joten niillä ei ole erityisiä järjestelmävaatimuksia (esim. Twine, Bitsy, GDevelop).
Kurssi pyrkii demonstroimaan minkä laajuisia töitä on mahdollista luoda itse hyödyntämällä esimerkiksi löytämiäsi digitaalisia resursseja ja tekoälyä.
Kurssilla mahdollistaa työskentelyn kansainvälisissä ja poikkitieteellisissä ryhmissä niin prototyyppausprojekteissa kuin muissa tehtävissä, kuten prototyyppauksessa paperilla.
Kurssilla painotetaan taiteellista kokeilua teknisen osaamisen yli, ja antaa opiskelijalle tarpeellisia taitoja ja teoriatietoa jotta hän voi jatkaa kasvuaan päteväksi ja omannäköisekseen pelintekijäksi.
Yhteensä = 54 h (2 ECTS)
Kurssi arvostellaan hyväksyttynä tai hylättynä.
Huomaathan, että Aalto-yliopiston kesäkoulun tarjoamia kanditasoisia kursseja ei voi sisällyttää Aalto-yliopiston tutkinto-opintoihin.
Sinulla tulee olla suoritettuna lukio- tai ammattikoulututkinto tai vastaava kurssin alkaessa. Sinun ei kuitenkaan tarvitse olla vielä tutkinto-opiskelija yliopistossa voidaksesi osallistua kursseillemme. Lisäksi kesäkurssien opiskelijoiden tulee olla vähintään 18-vuotiaita.
Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta kurssin aiheesta.
Hakeminen tapahtuu englanniksi. Kuvaile motivaatiokirjeessäsi motivaatiotasi kurssiin: What interests you about Game Design? What sort of games do you play (if any)? Do you have any experience making games or other forms of digital media? What would you hope to learn in the course?
Kurssimaksu ei koske Aalto-yliopiston tutkinto-opiskelijoita.
Vapaaehtoinen ohjelmamaksu 100€ / 2 vko (sis. ALV 24%) sisältää osallistumisen kesäkoulun vapaa-ajan ohjelmaan.
Aalto-yliopiston kesäkoulu tarjoaa korkealaatuisia akateemisia kesäkursseja ja -ohjelmia Aalto-yliopistossa.
Aalto University Summer School suggests 10 things to do in Helsinki during the summer.