Services

Lärandetjänster vid Högskolan för konst, design och arkitektur

Kontaktuppgifter för lärandetjänster vid Högskolan för konst, design och arkitektur.
Abstract image with several small square pieces in blue, aubergine and red. Photo by Aalto University / Mikko Raskinen

Vid alla frågor som gäller studier kontakta: [email protected]

Chef för studieärenden

Iiris Kauppila

Chef för studieärenden

Teamet vid studerandeservice ansvarar för högskolans allmänna studieservice, administrationen av studierätter, studieorientering av nya studerande, bokföringen av studieprestationer, examensceremonier och informationssystemen för lärande, speciellt Sisu.

Undervisningstjänster

Ansvarsområden är bland annat deltagande i processen för undervisningsplanering, erbjuda pedagogiskt stöd, stödja magistrar vid avhandlingsskrivande, deltagande i undervisningens utvärdering (Educational board) och förbereda introduktion och kursutvärdering till lärarna.

Tjänster för externa kunder är ansvariga för marknadsföring för potentiella studerande, rekrytering av studerande, studerandeval, Tongji-beställningsutbildning, internationella relationer, internationella gemensamma magisterprogram, internationell mobilitet, besökare och praktiker för studerande.

Kuvassa kaksi opiskelijaa tutkii tietokoneen ruutua pöydän molemmiin puolin.Photo: Unto Rautio

Lärandetjänster

Aalto-universitetet erbjuder många olika tjänster som främjar studierna under hela studietiden.

Tjänster
Aalto Day One evenemang

Högskolan för konst, design och arkitektur

Nummer ett i Norden på konst och design. Vi utbildar våra studeranden att ta sig an samtidens största utmaningar genom att använda fantasifulla, solidariska och okonventionella metoder byggda på samarbete.

This service is provided by:

Learning Services

Did you find what you were looking for? If not, please contact us.
  • Publicerat:
  • Uppdaterad: