Studera vid Aalto

Informaatioverkostojen opiskelijoiden ja alumnien tarinoita

Infon opiskelijoiden mietteitä opiskelusta ja alumnien uratarinoita.
Aalto University / Students in a teamworking space in the Computer Science building / Photography Unto Rautio

Kolme infolaista

Aalto-yliopisto / Liisi Korvenranta

”Lukiossa olin kiinnostunut teknisistä aloista, mutta koska en opiskellut luonnontieteitä kuten fysiikkaa, en pitänyt niitä edes vaihtoehtona. Lukiossamme kuitenkin järjestettiin parin infolaisen vetämä ohjelmointikurssi, jonka kautta päädyin kuulemaan Informaatioverkostoista. Kiinnostuin alasta heti ja päädyin hakemaan infolle sen monipuolisuuden takia. Infolla olen päässyt tekniikan ja talouden opintojen lisäksi opiskelemaan myös esimerkiksi viestintää, josta olen ollut kiinnostunut jo pidempään. Opintojen aikana olen myös oppinut näkemään aiemmin vaikealta vaikuttavan tekniikan hauskoina haasteina ja työkaluina.”
    Liisi Korvenranta

Aalto-yliopisto / Joel Lappalainen

”Informaatioverkostot on ollut koulutusohjelmana täydellinen jatkumo lukiolaiselle, joka ei vielä tarkkaan tiennyt, mitä haluaa tehdä työkseen ’isona’. Monipuoliset ja poikkitieteelliset opinnot antavat erinomaisen pohjan työelämää ajatellen. Hienoa on ollut myös päästä erikoistumaan ja syventämään opintoja omien intressien ohjaamina sekä hyödyntämään Aalto-yliopiston laajaa opintovalikoimaa. Erityisesti olen opinnoissa pitänyt siitä, miten ryhmätyöpainoitteista ja yllättävän käytännönläheistä opiskelu on ollut. Antoisaa on ollut myös päästä tekemään projekteja oikeille firmoille.”
    Joel Lappalainen

Aalto-yliopisto / Tommi Saarikangas

”Valmistuin infolta vuonna 2016. Nykyään suunnittelen työkseni käyttöliittymiä eli esimerkiksi nettisivujen tai appien rakennetta ja ulkoasua. Käytännössä siis haastattelen erilaisten palveluiden käyttäjiä, piirrän paljon viivoja ja laatikoita paperille, ja lopulta saatan viimeistellä suunnitelmat vielä piirtämällä niistä versiot tietokoneella. Suunnitelmia kehitetään yhdessä käyttäjien ja työkavereiden kanssa, kunnes päästään parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen.”
    Tommi Saarikangas

Informaatioverkostot, tekniikan kandidaatti ja diplomi-insinööri

Mikä sinusta tulee isona? Kysymys voi olla mahdottoman vaikea ihmiselle, jota kiinnostaa vähän kaikki. Informaatioverkostojen monitieteiset opinnot yhdistävät kiehtovalla tavalla tekniikkaa, liiketoimintaa, muotoilua ja yhteiskunnallista ajattelua. Opintomme ovat myös erittäin joustavat, koska uskomme että jokaisen pitää löytää se oma polku laaja-alaisten opintojen keskeltä. Siksi meillä on mahdollista esimerkiksi valita sivuaine ja muita opintoja vaikkapa aivan toisesta yliopistosta.

Koulutustarjonta
    Aalto-yliopisto / Athenen logo

Athene (extern länk)

Athene on Informaatioverkostojen koulutusohjelman ainejärjestö eli kilta, joka yhdistää alan opiskelijoita, ajaa näiden etuja sekä järjestää jäsenilleen toimintaa.

• Publicerat:
    • Uppdaterad: