Webbinarium om studier i kemiteknik

Kandidatprogrammet för kemiteknik inbjuder alla som är intresserade om studier i kemiteknik att delta i ett webbinarium 19.1.2023 kl 15.00.
Kaksi ihmistä työskentelee laboratoriossa pöydän ääressä, kasvot kameraan päin oleva tekee muistiinpanoja kirjaan.
Två personer arbetar vid ett bord i ett laboratorium.

På Högskolan för kemiteknik kombinerar vi naturvetenskap och teknik på ett unikt sätt. Kemiteknik erbjuder lösningar på så gott som alla globala utmaningar. Vi hittar nya lösningar för att bekämpa klimatförändringen, innoverar nya biomaterial, befrämjar hållbar produktion och cirkulär ekonomi.

Kandidatprogrammet i kemiteknik inbjuder alla som är intresserade om studier i kemiteknik att delta i ett webbinarium 19.1.2023 kl 15.00-16.00. I Zoom-webbinariet kan du höra om studier och forskning i kemiteknik samt utsikter för framtiden. Du kan också ställa frågor om teman som intresserar dig.

Anmäl dig i förhand här.

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Aalto Squad students on campus
Studier Publicerat:

Antalet sökande till Aalto-universitetet ökade i vårens andra gemensamma ansökan

Aaltos finsk- och svenskspråkiga kandidatprogram lockade 13 500 sökande
From left to right: Lasse Kukkonen, Ida Parkkinen, Luisa Cardoso and Elias Keski-Nisula

Träffa Unite! studentrepresentanterna Elias, Ida, Lasse och Luísa

Unite! universitetsalliansen har en egen studentkår, SURE!
Two students standing next to a train studying a map.

Hoppa på Unite! tåget från Barcelona till Grenoble - ansök senast den 7 april

Följ med på resan mot hållbar mobilitet och interkulturalitet på Unite! tåget.
Kolme opiskelijaa
Studier Publicerat:

Podcast tar sig an elektroteknologernas vardag

I podcasten diskuterar elektroteknikstudenterna sina studier och teknologlivet vid Aalto-universitetet. Första avsnittet är ute nu!