Våra etiska principer nu även på svenska

Våra gemensamma spelregler består av fem pelare.
Etiska principer

Aalto-universitetets etiska principer har nu publicerats även på svenska. Materialet kom ut i somras först på finska och på engelska. Du kan hitta materialet som webbversion och det har också sammanställts som ett pdf-dokument.

De etiska principerna är våra gemensamma regler för rent spel. De hjälper oss att göra etiskt korrekta val och klargör vad verksamhet i enlighet med våra värden innebär i praktiken. Ansvar, mod och samarbete samt vårt sätt att agera är rättesnöret för allt vi gör.

Principerna består av fem pelare: Ansvar för människor, ansvar för hållbar utveckling, ansvar för etisk verksamhet, ansvar för egendom och ansvar för data. När du har bekantat dig med alla pelare är det lätt att handla i enlighet med principerna.

Etiska principerna - Värden i praktiken

De etiska principerna (Code of Conduct) utgör grunden för Aalto-gemenskapens kultur och hjälper oss att omsätta våra värden och vårt sätt att agera i handling.

Bekanta dig med principerna
Kaksi henkilöä kampuksella.
  • Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

AllWell SQ

AllWell?-enkäten för år 2024 besvarades av 36 % av målgruppen

Enkäten skickades till andra årets kandidatstuderande och första årets magisterstuderande.
Otaparkki julkisivu
Campus, Universitetet Publicerat:

Parkeringsavgiften för Otaparkki minskar - ytterligare förbättringar av parkeringen vid Otnäs campus

I mitten av februari införs nya förändringar för campusparkeringen.
Rakentelua Robokylä-työpajassa.
Universitetet Publicerat:

Artificiell intelligens intresserar både elever och lärare

Hösten 2023 har grundskolorna och eleverna på andra stadiet fått bekanta sig med olika AI-verktyg under tekniksessionerna som ordnas av Aalto-universitetet Junior.
Ernst Enkvist

Ernst Enkvist (1931–2023) in Memoriam

Skeppsbyggare utvecklade finskt kunnande inom varvsindustrin.