This is Aalto – Håll dig uppdaterad med vad som händer på vårt universitet

Se på filmen för att ta reda på universitets lösningar för en bättre värld.

Aalto-universitetet är en gemenskap av djärva tänkare där vetenskap och konst möter teknik och ekonomi. Tillsammans bygger vi en hållbar framtid genom att skapa nya lösningar på stora globala utmaningar.

Men hur gör vi det? Och var kommer vi att vara om fem år?

Vi har sammanställt en 50-minutersturné med intervjuer, konkreta arbetsresultat, projekthöjdpunkter och diskussioner. Programmet är på engelska.

Vi hoppas de exempel vi plockat ut även känns inspirerande för dig. Kom med och bygg en hållbar framtid – This is Aalto!

Du kan se de fullständiga versioner av de utplockade projekten via This is Aalto – Youtube playlist.

Snabbguide till ‘This is Aalto’

Om du inte har möjlighet att ta del av hela filmen kan du välja en del i taget med de givna tidsstämplarna:

Strategy key visuals visualising the university key areas, namely research, education, impact, illustration by Anna Muchenikova

This is Aalto -tapahtuma

Den 18 februari 2021 bjöd Aalto-universitetet in alla vid Aalto – fakulteter och personal, studenter, alumner och partner – att delta i ett virtuellt evenemang som visar universitetets framtida riktning när det gäller forskning, utbildning, inflytande och välbefinnande. Nästan 650 personer deltog i live-sändningen och denden livliga chattdiskussionen.

Mer om evenemanget

Mer om vårt uppdrag

Ioncell

Vår strategi

Aaltos framtid vilar på en grund av högkvalitativ forskning, utbildning, inflytande och gemensamma värden: ansvar, mod och samarbete. Universitets uppdrag är att skapa en hållbar framtid.

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Nya teknologie hedersdoktorer
Pris och utmärkelser, Pressmeddelanden Publicerat:

Fem nya teknologie hedersdoktorer 2024 vid Aalto

Hedersdoktorerna promoveras i ceremoniella promotion i juni.
AllWell SQ
Universitetet Publicerat:

AllWell?-enkäten för år 2024 besvarades av 36 % av målgruppen

Enkäten skickades till andra årets kandidatstuderande och första årets magisterstuderande.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Utnämningar, Pressmeddelanden Publicerat:

Raili Pönni har utnämnts till utvecklingschef vid Aalto-universitetet

Raili Pönni har tidigare varit planeringschef och ställföreträdande utvecklingschef vid universitetet.