Nyheter

Studielivets glädjeämnen och ansvar - bidra till utställningen med din berättelse

Vi bjuder in alla Aalto-universitetets alumner att dela med sig av sina historier från studietiden som en del av utställningen som ordnas 27.8–30.9.2020 i galleriet i Dipoli i samband med Aaltos 10-årsjubileum.
Lakinlaskijaiset 50 luvulla Timo Siukosaari

Aaltos alumner är en mångsidig gemenskap som har varierande erfarenheter av studielivet, som sträcker sig över flera decennier. Till erfarenheterna hör ofta aktiviteter som har gynnat det finländska samhället. I utställningen vill vi berätta historier från alumner som kommer ihåg människorna, platserna och händelserna som illustrerar den anda som innebär att tillsammans verka för ett bättre samhälle. Du kan delta i det här projektet på två olika sätt:

1. Delta i en kort intervju

2. Dela med dig av ett föremål, fotografi eller en text som har anknytning till studielivet och det bredare samhället.

Om du blev intresserad, kontakta Aalto-universitetets kuratorer Edel O’ Reilly och Bilge Hasdemir per e-post:

[email protected] // [email protected]

Deadline: fredagen den 13 mars 2020 kl. 17.00

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Unite! student holding a sign that says Get inspired, grow together, Let's Unite!
Samarbete Publicerat:

Fyra studentprojekt får finansiering genom Unite! Seed Fund

Seed Fund aktiverar studenter från de nio Unite! universiteten att gemensamt bedriva nya aktiviteter.
Laptop typing
Samarbete, Studier Publicerat:

Kurs om öppna utbildningsresurser för lärare och studenter

Förstå hur man använder material med öppna licenser på ett sätt som är förenligt med upphovsrätten.
Ryhmä ihmisiä työskentelee hackathonissa
Samarbete Publicerat:

Hackatonet Solve the SDGs ordnas igen – nu i Finland och Indien

Hållbarhetshackathon Solve the SDGs, som ordnas av Aalto Ventures Program och Junction, ordnas i år 22–24.3 samtidigt i Finland och Indien.
Kuvassa opiskelijoita kauppakorkeakoulun lukusalissa, Aalto-yliopisto/ Aino Huovio
Samarbete, Pressmeddelanden, Studier, Universitetet Publicerat: