Nyheter

Stipendier för studier, forskning, projekt främjande kvinnors tekniska studier utlyses och för en studieresa till Förenta staterna

Studerandeservice vid Högskolan för elektroteknik utlyser stipendier ur den sammanlagda studiefonden, Kansallis-Osake-Pankki fonden, Marja-Terttu Tanttinens fond, Strömbergs fond, Julius Tallbergs fond och Ernst Wirtzens fond.

Sapce Lab, image: Mikko Raskinen/Aalto University

Studerandeservice vid Högskolan för elektroteknik utlyser följande stipendium för Aalto-universitetets studerande:

Stipendier ur den sammanlagda studiefonden

Ett stipendium på 1000 euro ur avkastning på den sammanlagda studiefonden för i sina studier framgångsrika teknologie studerande som avlägger högre grundexamen och som också avlagt kandidatexamen vid Aalto-universitetet. Ett officiellt studieutdrag skall bifogas till ansökan.

Stipendier sökes med en digital form i adressen https://link.webropolsurveys.com/S/02252A5CE40C3D9A  senast den 30.9.2021 kl 23.59. Ansökningar som inkommer för sent tas inte med i urvalsprocessen.

Studieutdragen måste vara i pdf-formen och skall nomineras:

Efternamn_Förnamn_Studieprestationsutdrag.pdf

Stipendier ur Kansallis-Osake-Pankkis fond

Från Kansallis-Osake-Pankkis fonds avkastning delas ut tre stipendier om 1000 euro, avsedda för lärare i det tekniska ämnesområdet i Aalto-universitetet, eller för postgraduala studeranden som även aktivt medverkar i undervisning. Som bilagor till en ansökan ombedes forskningsplan, publikationskatalog eller en publikationsplan för planerade publikationer, vilka är avsedda att vara en del av en doktorsavhandling, samt en kort beskrivning av undervisningsaktiviteterna, samt ett utdrag om avlagda studier (postgraduala studeranden).

Ansökningar som inkommer för sent tas inte med i urvalsprocessen. Bifogar måste vara i pdf-formen och skall nomineras:

• Efternamn_Förnamn_Forskningsplan.pdf
  • Efternamn_Förnamn_Publikationslista.pdf
  • Efternamn_Förnamn_Undervisningsaktiviteter.pdf
  • Efternamn_Förnamn_Studieprestationsutdrag.pdf

Ett stipendium ur Strömbergs fond

Från Oy Strömberg Ab:s fond ett stipendium om 1000 euro, för understöd till ett forskningsarbete i elektroteknik som utförs i Aalto-universitetet. Som bilagor till ansökan ombedes forskningsplan, samt sökarens publikationsförteckning.

• Efternamn_Förnamn_Forskningsplan.pdf
  • Efternamn_Förnamn_Publikationslista.pdf

Stipendier ur Julius Tallbergs fond

Tre stipendier på 1000 euro ur avkastning på Julius Tallbergs fond för i sina studier framgångsrika teknologie studerande som avlägger högre grundexamen, och som också avlagt kandidatexamen vid Aalto-universitetet. Ett officiellt studieutdrag skall bifogas till ansökan.

Stipendier sökes med en digital form i adressen https://link.webropolsurveys.com/S/02252A5CE40C3D9A senast den 30.9.2021 kl 23.59. Ansökningar som inkommer för sent tas inte med i urvalsprocessen.

Studieutdragen måste vara i pdf-formen och skall nomineras:

Efternamn_Förnamn_Studieprestationsutdrag.pdf

Stipendier ur Marja-Terttu Tanttinens fond

Från Marja-Terttu Tanttinens fond, 2 stipendier à 1000 Euro. Stipendier kan sökas av privatpersoner, arbetsgrupper och samfund.

Stipendier beviljas till projekt, vilka främjar kvinnors studier, eller att kvinnor söker sig till teknikstudieprogram.

Stipendier sökes med en digital form i adressen https://link.webropolsurveys.com/S/02252A5CE40C3D9A senast den 30.9.2021 kl 23.59. Grunderna för stipendieansökan antecknas av den sökande i tilläggsinformationen. Ansökningar som inkommer för sent tas inte med i urvalsprocessen. Ansökningar som inkommer för sent tas inte med i urvalsprocessen.

Ett stipendium ur Ernst Wirtzens fond

Ett stipendium på 4000 euro ur avkastning på Ernst Wirtzen fond för Aalto-universitetets studerande eller forskarstuderande inom teknikområdet för en studieresa till Förenta staterna som varar cirka ett år.  Antagningsbrev från värduniversitetet eller forskningsinstitutionen, forsknings- eller resplan samt en utlåtande från eventuella handledaren skall bifogas till ansökan.

Stipendier sökes med en digital form i addressen https://link.webropolsurveys.com/S/02252A5CE40C3D9A senast den 30.9.2021 klo 23.59. Ansökningar som inkommer för sent tas inte med i urvalsprocessen.

Bifogar måste vara i pdf-formen och skall nomineras:

• Efternamn_Förnamn_antagningsbrev.pdf
  • Efternamn_Förnamn_plan.pdf
  • Efternamn_Förnamn_utlatande.pdf

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Aalto Squad students on campus
Studier Publicerat:

Antalet sökande till Aalto-universitetet ökade i vårens andra gemensamma ansökan

Aaltos finsk- och svenskspråkiga kandidatprogram lockade 13 500 sökande
From left to right: Lasse Kukkonen, Ida Parkkinen, Luisa Cardoso and Elias Keski-Nisula

Träffa Unite! studentrepresentanterna Elias, Ida, Lasse och Luísa

Unite! universitetsalliansen har en egen studentkår, SURE!
Two students standing next to a train studying a map.

Hoppa på Unite! tåget från Barcelona till Grenoble - ansök senast den 7 april

Följ med på resan mot hållbar mobilitet och interkulturalitet på Unite! tåget.