Nyheter

Stipendier för studier, forskning och för projekt främjande kvinnors tekniska studier utlyses

Studerandeservice vid Högskolan för elektroteknik utlyser stipendier ur den sammanlagda studiefonden, Kansallis-Osake-Pankki fonden och Marja-Terttu Tanttinens fond.
close-up shot of a printed circuit board

Stipendier ur den sammanlagda studiefonden

Studerandeservice vid Högskolan för elektroteknik utlyser följande stipendium för Aalto-universitetets studerande:

Ett stipendium på 1000 euro ur avkastning på den sammanlagda studiefonden för i sina studier framgångsrika teknologie studerande som avlägger högre grundexamen och som också avlagt kandidatexamen vid Aalto-universitetet. Ett officiellt studieutdrag skall bifogas till ansökan.

Stipendier sökes med en digital form i adressen https://link.webropolsurveys.com/S/86C719B5AA88FCA3 senast den 30.9.2020 kl 23.59. Ansökningar som inkommer för sent tas inte med i urvalsprocessen. Studieutdragen måste vara i pdf-formen och skall nomineras:

Efternamn_Förnamn_Studieprestationsutdrag.pdf

Eventuell betalningsinformation bes senare.

Stipendier ur Kansallis-Osake-Pankki fonden

Studerandeservice vid Högskolan för elektroteknik utlyser följande stipendier för Aalto-universitetets lärare (forskarstuderande):

Två stipendier på 1000 euro ur avkastning på Kansallis-Osake-Pankki fonden för Aalto-universitetets lärare, speciellt till forskarstuderande som stöd till forskningsarbete som anknyter sig till teknik. Därtill ska man lämna in en forskningsplan, en lista över publikationer som ingår i doktorsavhandlingen samt ett officiellt studieutdrag som innehåller grundexamens medeltal och grundexamens avhandlings betyg.

Stipendier sökes med en digital form i adressen https://link.webropolsurveys.com/S/86C719B5AA88FCA3 senast den 30.9.2020 klo 23.59. Ansökningar som inkommer för sent tas inte med i urvalsprocessen.

Bifogar måste vara i pdf-formen och skall nomineras:

• Efternamn_Förnamn_Forskningsplan.pdf
  • Efternamn_Förnamn_Publikationslista.pdf
  • Efternamn_Förnamn_Studieprestationsutdrag.pdf

Eventuell betalningsinformation bes senare.

Stipendier ur Marja-Terttu Tanttinens fond

Studerandeservice vid Högskolan för elektroteknik utlyser följande stipendier:

Från Marja-Terttu Tanttinens fond, 2 stipendier à 1000 Euro. Stipendier kan sökas av privatpersoner, arbetsgrupper och samfund.

Stipendier beviljas till projekt, vilka främjar kvinnors studier, eller att kvinnor söker sig till teknikstudieprogram.

Stipendier sökes med en digital form i adressen https://link.webropolsurveys.com/S/86C719B5AA88FCA3 senast den 30.9.2020 kl 23.59. Grunderna för stipendieansökan antecknas av den sökande i tilläggsinformationen. Ansökningar som inkommer för sent tas inte med i urvalsprocessen. Ansökningar som inkommer för sent tas inte med i urvalsprocessen.

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Aalto Squad students on campus
Studier Publicerat:

Antalet sökande till Aalto-universitetet ökade i vårens andra gemensamma ansökan

Aaltos finsk- och svenskspråkiga kandidatprogram lockade 13 500 sökande
From left to right: Lasse Kukkonen, Ida Parkkinen, Luisa Cardoso and Elias Keski-Nisula

Träffa Unite! studentrepresentanterna Elias, Ida, Lasse och Luísa

Unite! universitetsalliansen har en egen studentkår, SURE!
Two students standing next to a train studying a map.

Hoppa på Unite! tåget från Barcelona till Grenoble - ansök senast den 7 april

Följ med på resan mot hållbar mobilitet och interkulturalitet på Unite! tåget.
Kolme opiskelijaa
Studier Publicerat:

Podcast tar sig an elektroteknologernas vardag

I podcasten diskuterar elektroteknikstudenterna sina studier och teknologlivet vid Aalto-universitetet. Första avsnittet är ute nu!