Stipendejä haettavana opiskeluun, tutkimustyöhön ja naisten tekniikan opiskelua edistäviin hankkeisiin

Sähkötekniikan korkeakoulu julistaa haettavaksi Yhdistetyn opiskelijarahaston, Kansallis-Osake-Pankin rahaston ja Marja-Terttu Tanttisen rahaston stipendit.
close-up shot of a printed circuit board

Sähkötekniikan korkeakoulun oppimispalvelut julistaa haettavaksi seuraavat stipendit:

Yhdistetyn opiskelijarahaston stipendi

Yhdistetyn opiskelijarahaston tuotosta yksi 1000 euron stipendi opinnoissaan hyvin menestyneille ylempää perustutkintoa suorittaville tekniikan alan opiskelijoille, jotka ovat suorittaneet myös tekniikan kandidaatin tutkinnon Aalto-yliopistossa. Hakemukseen pyydetään liitteeksi virallinen opintosuoritusote.

Stipendiä haetaan sähköisellä lomakkeella osoitteessa https://link.webropolsurveys.com/S/86C719B5AA88FCA3 30.9.2020 klo 23.59 mennessä. Myöhässä saapuneita hakemuksia ei huomioida.

Opintosuoritusote tulee olla pdf-muodossa ja se nimetään:

Sukunimi_Etunimi_opintosuoritusote.pdf

Mahdolliset maksutiedot pyydetään myöhemmin.

Hakukuulutus Intossa

Kansallis-Osake-Pankin rahaston stipendit opettajille (jatko-opiskelijoille)

Kansallis-Osake-Pankin rahaston tuotosta kaksi 1000 euron stipendiä Aalto-yliopiston tekniikan alan opettajille, ensisijaisesti tekniikan alan jatko-opiskelijoille, tutkimustyön avustamiseksi. Hakemukseen pyydetään liitteeksi tutkimussuunnitelma, väitöskirjaan tulevien julkaisujen julkaisuluettelo sekä opintosuoritusote, josta näkyy perustutkinnon keskiarvo ja perustutkinnon opinnäytetyön arvosana.

Stipendejä haetaan sähköisellä lomakkeella https://link.webropolsurveys.com/S/86C719B5AA88FCA3 viimeistään 30.9.2020 klo 23.59. Myöhässä saapuneita hakemuksia ei huomioida.

Liitteet tulisi olla pdf-muodossa ja nimetty:

• Sukunimi_Etunimi_tutkimussuunnitelma.pdf
  • Sukunimi_Etunimi_julkaisuluettelo.pdf
  • Sukunimi_Etunimi_opintosuoritusote.pdf

Mahdolliset maksutiedot pyydetään myöhemmin.

Marja-Terttu Tanttisen rahaston stipendit

Sähkötekniikan korkeakoulun oppimispalvelut julistaa haettavaksi seuraavat stipendit:

Marja-Terttu Tanttisen rahastosta kaksi 1000 euron stipendiä. Stipendejä voivat hakea yksityishenkilöt, työryhmät ja yhteisöt.

Stipendit myönnetään hankkeisiin, jotka edistävät naisten opintoja tai naisten hakeutumista tekniikan opintoihin.

Stipendejä haetaan sähköisellä lomakkeella https://link.webropolsurveys.com/S/86C719B5AA88FCA3. Stipendihakemuksen perustelut kirjataan lisätietoihin. Stipendihakemus tulee jättääviimeistään 30.9.2020 klo 23.59. Myöhässä saapuneita hakemuksia ei huomioida. Mahdolliset maksutiedot pyydetään myöhemmin.

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
bakteereja ohjataan magneettikentän avulla
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Fyysikot saivat bakteerit uimaan lähes täydellisissä riveissä

Bakteerien ohjaaminen onnistui magneettikentän avulla. Löytö auttaa ymmärtämään bakteeripopulaatioiden käyttäytymistä ja voi jatkossa auttaa esimerkiksi kehittämään uuden sukupolven materiaaleja, joista kaavaillaan apua muun muassa lääkkeiden kohdennettuun kuljettamiseen kehon sisällä.
2020 rajanylitykset pohjoismaissa
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tutkijat loivat ainutlaatuisen ennustemallin kuvaamaan pandemian leviämistä maiden rajojen yli

Pohjoismainen yhteishanke pureutui koronaviruksen leviämiseen vuonna 2020. Tutkimuksen avulla voidaan jatkossa ennakoida paremmin, milloin ja mitkä matkustusrajoitukset ovat pandemiaolosuhteissa tarkoituksenmukaisia.
Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.