Resultat från forskning och konst synliga i ny nättjänst

Research.aalto.fi sammanställer publikationer samt vetenskapliga och konstnärliga aktiviteter.

Den nya nättjänsten research.aalto.fi visar aktuell och omfattande information gällande Aalto-universitetets forskning, publikationer, konstnärliga verksamhet, aktiviteter, infrastruktur och mycket annat.

Man kan söka information till exempel via en persons profil, branschvis eller på basis av en organisation. Det finns redan cirka 3 500 akademiska personer och 94 000 enskilda aktiviteter eller produktioner i datasystemet.

Systemet fungerar som en länk till universitetets öppna publikationsarkiv. Via arkivet kan man läsa fritt tillgängliga forskningspublikationer och ladda ner avhandlingar.

Senare är det även möjligt att bläddra i universitetets öppna forskningsmaterial och söka efter öppet tillgängliga infrastrukturer via tjänsten.

Bekanta dig med tjänsten

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Photo from the K-floor of the Harald Herlin Learning Centre, students working at desks.
Campus, Forskning och konst, Studier Publicerat:

Renovering i Harald Herlin-lärcentrets K-våning

I Lärcentrets K-våning påbörjas den 5.2.2024 en renovering.
Kuva Aalto-yliopiston Harald Herlin -oppimiskeskuksen K.-kerroksen seinän pyöreistä istuinaukoista. Opiskelijoita istumassa ja kävelemässä.
Forskning och konst, Studier Publicerat:

Aalto Thesis Database kan nu användas även utanför lärcentret

Tillgången till elektroniska lärdomsprov förbättras för studerande och personalen vid Aalto-universitetet.
talvinen kuva Otarannasta kaisloineen
Forskning och konst, Studier Publicerat:

Den årliga uppföljningen för doktorander är öppen fram till 10.1.2024

Hur framskrider dina doktorandstudier och din forskning? Uppdatera oss om din situation genom att svara på enkäten.
sanasto-somekuva-twitter.png
Samarbete, Forskning och konst Publicerat:

Bästa författare av kursböcker och vetenskapslitteratur - visste du att du har rätt till utlåningsersättning?

Alla författare som har skrivit text till ett verk som lånas ut på bibliotek har rätt till utlåningsersättning.