Nyheter

Passerkontroll som en del av universitetets strategi - sammanfattning av infotillfället

Ett infotillfälle om den nya praxisen för passerkontroll hölls den 25 augusti. Här kan du se en sammanfattning av tillfället samt en inspelning av tillfället i sin helhet (längd cirka en timme, kan ses endast av personal och studerande vid Aalto-universitetet).
Otakaari 1 käsijohde

Aalto-universitetet förnyar som bäst användningen av lokalerna på campus och praxis för passerkontroll i enlighet med sin strategi. Målsättningen är att ställa utrymmen till förfogande för undervisnings- och forskningspersonalen, servicepersonalen och de studerande, och samtidigt utvidga de delade utrymmenas tillgänglighet även för Aaltos samarbetspartners och kunder. Förnyelsen omfattar hela personalen, studerandena och hyrgästerna på campus.

I samband med förnyelsen byts passerkontrollsystemet ut i alla fastigheter på campus, samt användarnas passerkort. Läs mer om tidtabellen för ditt eget hus och var du kan hämta det nya passerkortet. Förnyelsen påverkar alla som har någon form av passerkort till universitetets lokaler i Otnäs.

De centrala uppdateringarna för praxisen för passerkontroll är

• förenklade passerområden indelade i fyra huvudnivåer
  • transparent praxis för tillgång till olika lokaler
  • mer omfattande tillgång till gemensamma områden baserat på förtroende och ansvar samt med beaktande av campusanvändarens roll (personal, studerande, besökare, alla övriga)

De största fördelarna med projektet är mer omfattande användning av lokalerna på campus, smidigare samarbete mellan olika användare av lokalerna samt möjlighet att göra användningen av lokalerna ännu smidigare med hjälp av ny teknik (i framtiden till exempel passerkort i en mobilapp). Samtidigt förbättras även dataskyddet och hanteringen av passerkort underlättas betydligt.

All information, anvisningar, tidtabell, vanliga frågor och de senaste uppdateringarna för passerkontrollprojektet finns på webbplatsen aalto.fi/accesscontrol.

Nere på denna sida finns länkar till presentationerna under infotillfället om passerkontroll samt en videoinspelning av hela infotillfället. Länkarna är synliga endast för personal och studerande vid Aalto-universitetet.

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Campus Publicerat:

Cykelstölderna på campus har ökat - kom ihåg att låsa fast din cykel ordentligt

Under våren har cykelstölderna på Aalto-universitetets campus ökat.
Otaparkki julkisivu
Campus, Universitetet Publicerat:

Parkeringsavgiften för Otaparkki minskar - ytterligare förbättringar av parkeringen vid Otnäs campus

I mitten av februari införs nya förändringar för campusparkeringen.
Rakentelua Robokylä-työpajassa.
Universitetet Publicerat:

Artificiell intelligens intresserar både elever och lärare

Hösten 2023 har grundskolorna och eleverna på andra stadiet fått bekanta sig med olika AI-verktyg under tekniksessionerna som ordnas av Aalto-universitetet Junior.