Nyheter

Otnäsvägens östra gång- och cykelväg stängs mellan Otstrand och Granövägen i vecka 33

Otnäsvägens östra gång- och cykelväg stängs i vecka 33.
Raide-Jokeri havainnekuva Ainonaukio, Otaniemi Kuva: Raide-Jokeri
Raide-Jokeri reittimuutos
Kuva: Raide-Jokeri

Bygget av snabbspårvägen i Otnäs har framskridit bra. På grund av spårarbeten stängs fotgängar- och cykelvägen på östra sidan av Otnäsvägen från Otstranden till Granövägen i slutet av veckan 33. Beroende på arbetena förväntas stängningen pågå till början av 2022. Anslutningen kommer att bibehållas på västra sidan av Otnäsvägen, och under arrangemanget flyttas skyddsvägen till korsningen av Otstranden.

Arbetet utförs huvudsakligen vardagar klockan 7–18. Det är möjligt att mindre bullriga arbeten utförs mellan kl. 18 och 22 på helger och söckenhelger.

Snabbspårvägen Spårjokern öppnas för trafik i juni 2024.

Mer information om hur bygget framskrider: www.raidejokeri.info.

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Aalto Space mockup ravintolatarjonnasta
Campus, Universitetet Publicerat:

Restaurangtjänster till Aalto Space - testa och vinn!

Testa om du kan hitta campusets restauranger i Aalto Space-appen och vinn sommarpriser.
Tredelad bild: gul blomma och texten Marsio till vänster, bild av Aino-Marsio-Aalto i mitten, Aalto-logotypen till höger
Campus, Universitetet Publicerat:

Marsio, Aalto-universitetets nya mötesplats för alla, slår upp dörrarna i september

Öppningsutställningarna kring temat Vi gör det omöjliga möjligt presenterar Aalto-gemenskapens lösningar för att skapa en hållbar framtid.
Poikkeustilanne-kuvitus
Campus, Undantagssituationer, Universitetet Publicerat:

Förändringar under sommaren på Aalto-universitetets metrostation

Aalto-universitetets metrostations renoveringsarbete kommer att stänga ingångar under sommaren 2024.
Piano Top Loungessa
Campus, Samarbete, Studier, Universitetet Publicerat:

Studenterna bestämde: två gemensamma pianon anlände till campuset

Vinnaren av Aalto-universitetets studenternas inkluderande budget är gemensam piano.