Nyheter

Kandidat- och magisterstuderande: Betala den förnyade hälsovårdsavgiften för våren 2021 till FPA senast 31.1.2021

1.1.2021 alkaen YTHS:n maksu ei sisälly lukukausi-ilmoittautumisen yhteydessä maksettavaan ylioppilaskunnan jäsenmaksuun. Terveydenhoitomaksu tulee maksaa Kelalle 31.1.2021 mennessä.

Från och med årsskiftet ska närvaroanmälda kandidat- och magisterstuderande betala hälsovårdsavgiften för högskolestuderande på eget initiativ.
FPA skickar ingen faktura för hälsovårdsavgiften. Kandidat- och magisterstuderande som är närvaroanmälda under vårterminen 2021 ska på eget initiativ betala avgiften i FPA:s e-tjänst eller som kontoöverföring. Se anvisningar på FPA:s webbsidor: Så här betalar du hälsovårdsavgiften för högskolestuderande (kela.fi).

Om du inte är närvaroanmäld kandidat- eller magisterstuderande har du inte rätt att använda SHVS tjänster och betalar inte heller hälsovårdsavgiften.

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
AllWell SQ
Universitetet Publicerat:

AllWell?-enkäten för år 2024 besvarades av 36 % av målgruppen

Enkäten skickades till andra årets kandidatstuderande och första årets magisterstuderande.
Aalto Squad students on campus
Studier Publicerat:

Antalet sökande till Aalto-universitetet ökade i vårens andra gemensamma ansökan

Aaltos finsk- och svenskspråkiga kandidatprogram lockade 13 500 sökande
From left to right: Lasse Kukkonen, Ida Parkkinen, Luisa Cardoso and Elias Keski-Nisula
Studier Publicerat:

Träffa Unite! studentrepresentanterna Elias, Ida, Lasse och Luísa

Unite! universitetsalliansen har en egen studentkår, SURE!