Nyheter

International Student Barometer: respons från internationella studerande samlas in i november–december

Enkäten International Student Barometer (ISB) riktar sig till internationella studerande och genomförs vid Aalto-universitetet 24.11–19.12.2022. Inbjudan till enkäten skickas per e-post till internationella studerande.
Students studying in a study room. Photo by Unto Rautio.

Syftet med ISB-enkäten är att mångsidigt kartlägga de studerandes förväntningar och erfarenheter samt hur nöjda de är med sina studier. Responsen används för att förbättra tjänsterna för de studerande. Efter föregående enkät (år 2017) vid Aalto har bland annat introduktionen och karriärtjänsterna för de internationella studerande förbättrats.

Läs mer om ISB-enkäten på aalto.fi (på engelska)

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
AllWell SQ
Universitetet Publicerat:

AllWell?-enkäten för år 2024 besvarades av 36 % av målgruppen

Enkäten skickades till andra årets kandidatstuderande och första årets magisterstuderande.
Aalto Squad students on campus
Studier Publicerat:

Antalet sökande till Aalto-universitetet ökade i vårens andra gemensamma ansökan

Aaltos finsk- och svenskspråkiga kandidatprogram lockade 13 500 sökande
From left to right: Lasse Kukkonen, Ida Parkkinen, Luisa Cardoso and Elias Keski-Nisula
Studier Publicerat:

Träffa Unite! studentrepresentanterna Elias, Ida, Lasse och Luísa

Unite! universitetsalliansen har en egen studentkår, SURE!